"Ağrım olsa bağıramam, aslan görsem kaçamam, kuyruğu ne de tatlı dersiniz ama avcı vurunca afiyetle yersiniz, çok da üşüdüm, kürkümü geri verseniz.. Tavşanım ben, keşke dostum olsan sen.." (Tawşi)

24 Mayıs 2014 Cumartesi

TAVŞANLARDA KIRIK VE ÇATLAK SONUCU KANGREN


     


       Tavşanların kemikleri çok ince ve narindir, kedi ve köpekten daha hassastırlar, bu yüzden ayaktayken asla kucağınıza almayın, aniden zıplayıp kaçmaya çalışırken kendilerini yüksekten yere atabilirler, açık pencere ve balkon varken tavşanınıza çok dikkat edin, tavşanınızı yüksek yerlerden atlamasına izin vermeyin. Tavşanlarda kemik kırılmaları ve çatlamaları sonucu alçı veya bir bezle veteriner hemen kırığı/çatlağı sabitleyecektir ama önemli olan bu sabitlemede kırık/çatlak bölgenin aşırı sıkı olmamasıdır, örnek vereceksek; yazlıkta bir sokak köpeğinin ayağı bir yazlıkçı tarafından otomobille eziliyor, yazlıkçı oradaki veterinerlerden birine götürüyor, veteriner ise nasıl bir veterinerse hayvanın bacağını öyle bir sarıyor ki köpek kangren oluyor, sonra da aynı veteriner köpeğin bacağını kesiyor. Yuh diyebilirsiniz ama aynı şey yıllar önce İstanbul'da çok bilindik bir devlet hastanesinde anneannemin başına gelmişti, hem de bir profesör tarafından gerçekleştirilmişti, ben şaşırmadım. Eğitim şart..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.