"Ağrım olsa bağıramam, aslan görsem kaçamam, kuyruğu ne de tatlı dersiniz ama avcı vurunca afiyetle yersiniz, çok da üşüdüm, kürkümü geri verseniz.. Tavşanım ben, keşke dostum olsan sen.." (Tawşi)

5 Mayıs 2014 Pazartesi

MÜSRİFLİK VE RESTORANLARIMIZ


         
           Bugün arkadaşımla Beşiktaş'taki Pizza Hut'a gittik. Bir masa seçip oturduğumuzda gözlerime inanamadım, her tabakta en az 4 dilim kocaman pizza vardı ve en az 6 tabak vardı, toplasanız ordu doyar cinsten yani.. Sonra garson geldi hepsini toplayıp çöpe atmak üzere götürdü. İnanılmaz bir müsriflik bu, neden yiyemeyeceğimiz kadar şey sipariş ediyoruz, ya da yemediğimizi neden mahallemizdeki sokak hayvanları için bir torbaya koyup götürmüyoruz? En acısı da bunu neden Pizza Hut yapmıyor? Artan her yemek hergün toplanmalı ve bölgedeki sokak hayvanlarına verilmeli, tabi belediye de parklara , yol kenarlarına kedi ve köpekler için yemek yeme, su içme yerleri yapmalı ki dükkanlar buralara artıkları döksün. Ben kalan pizza dilimlerimi ne mi yaptım? Tabi ki paket yaptırtıp sokağımdaki aç köpeklere ve Tekir'e getirdim. Düşünün bir kaç tane restoran var, hepsinde hergün inanılmaz bir tüketim oluyor, tek yapmaları yiyecek artıklarını ayrı paketlemek, hiç de zor değil. En çok yemek yenen yerleri düşünün; Mc donalds, Burger King, Pizza Hut, Dominos, KFC, Popeyes, Subarro, Günaydın, Köfteci Ramiz, HD İskender, Kasap Döner, Kızılkayalar, Bambi, Midpoint, Kırıntı, kebapçılar, balıkçılar.. Hepsi kalan yemek artıklarını toplasa ne olur sanki? En güzel örneğini bir firma yapmaya başladı, hem de zincir olmayan bir restoran, Ortaköy'deki Kırçiçeği adlı restoran'ı tebrik ediyorum. Görüldüğü gibi isterseniz dünyanın en meşhur fast food zincirinin müdürü olun ama böyle bir hayır için kılınızı kımıldatmıyor, tek yaptığınız maaşınızı yükseltmek veya kademe atlamaksa diyecek hiçbirşeyim yok! Lütfen biraz duyarlı olun ve çevrenizi de düşünün, o Mc donalds, Burger King ve Pizza Hut ile tüm İstanbul kedi köpekleri doyar.



Bazıları bu barınaktaki sokak köpekleri gibi kuru ekmek bile bulamıyor, tabağınızda kalan o iki dilim pizza sizin için önemli olmayabilir ama bu aç canlar için çok önemli!




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.