"Ağrım olsa bağıramam, aslan görsem kaçamam, kuyruğu ne de tatlı dersiniz ama avcı vurunca afiyetle yersiniz, çok da üşüdüm, kürkümü geri verseniz.. Tavşanım ben, keşke dostum olsan sen.." (Tawşi)

24 Mayıs 2014 Cumartesi

DUPLICATE ve TAVŞANLAR :)


Duplicate rabbits


     Bu tavşanları görünce bir sinemacı olarak içimdeki kurgucu canlandı ve size basitçe bahsetmek istedim; Jurassic Park filmini hatırlayalım, bir sahnede gündüz, yeşillik alanda bir sürü dinozor, en önde de filmin başrol kahramanları (bana göre başrolde T-rex var tabi) koşarlar. Sonra çalıların ardından aniden çıkan T-rex koşan küçük bir dinozoru (küçük olan 2 metre) yakalayıp afiyetle midesine indirir, başrol kahramanları da kütüğün arkasından T-rex'i izler. Peki bu sahne 1992'de nasıl çekildi? Örnek olarak; maketten bir dinozor yaratılır, sonra bilgisayar ortamına aktarılır, photoshopta bir adet dinozoru kopyalayarak 2, 4 8, 100'lerce diye çoğaltabiliriz, böylece filmlerdeki masraf azalır ve güzel görüntüler çıkar, tek dinozor koşarken yüzlercesinin koştuğu görülür, tıpkı yukarıdaki tavşanlar gibi..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.