"Ağrım olsa bağıramam, aslan görsem kaçamam, kuyruğu ne de tatlı dersiniz ama avcı vurunca afiyetle yersiniz, çok da üşüdüm, kürkümü geri verseniz.. Tavşanım ben, keşke dostum olsan sen.." (Tawşi)

23 Ocak 2016 Cumartesi

YA SABIR !



    Bugün otobüsteyim, dışarısı nasıl karlı ve soğuk.. En arkada ters yönde otururken birden kapı önünde aksakallı bir dede gördüm, inecek sandım, durakta kapılar açıldı yine inmedi baktım meğer yeni binmiş hemen kalkıp yer verdim, orada en az on tane  20'li yaşlarda erkek varken ayakta zor duran çantalı dede kimsenin umrunda olmadı. Oturmak istemese de yanımdaki garip bakışlı gazete okuyan kıvırcık saçlı genç adamın yanına zar zor oturttum. Bana "Bir bayan ayakta duracaksa ben nasıl oturayım" diyecek kadar da naifti dedemiz. Ne işle uğraştığımı sordu. Ben de sinema mezunu olduğumu ve son zamanlarda kendimi sokak hayvanlarına adadığımdan ve yine onlar için okuduğumdan bahsettim kısaca. Dedemiz de eskiden kösele ayakkabı ustasıymış ama meslek ölünce işsiz kalmış. Derken ip burada koptu. Dede öfkelendi sandınız değil mi, hayır;

Garip Bakışlı Adam - Pardon kulak misafiri oldum hayvanlarla ilgileniyormuşsunuz, bir derneğe üye misiniz, ben ....'de oturuyorum her yer sokak köpeği, bana saldırıyorlar toplatın şu pis hayvanları, bir barınağa filan tıkamıyor muyuz?

Tawşi - (İçimden önce ya sabır çektim) Siz o hayvanlara 1 gün yemek artıklarınızdan ya da mama alıp verdiniz mi, bir gün birini sahiplendirdiniz mi, kar yağınca ne yapıyorlar kaçı donarak ölüyor diye düşündünüz mü, hadi bunları yapmadınız bir barınağa gidip ziyaret ettiniz mi oranın şartları nasıl, siz de ömür boyu bir hapishanede belki bir gün bana da bir ev çıkar umuduyla ama o ev şansı hiç gelmeyerek beklediniz mi? Barınaklarda bilmediğiniz rezillik doludur, onları oralara hapsetmek çözüm değildir, onları hapsetmek çözüm olsa zaten Allah yaratmazdı. Önemli olan ailede ve okullarda çocuklara eğitim ve hayvan sevgisi aşılamaktır. Siz çocuğunuza, sevgilinize pet shoplardan hayvan satın alıp 2 gün zor geldikten sonra sokağa saldığınız sürece tabi ki o köpekler çoğalır. Ayrıca saldıran açlıktan saldırır veya kötü davranana saldırır. Benim mahallemdeki köpekler bana saldırmıyor aksine gelip kuyruk sallayıp selam veriyorlar çünkü iyi kötü karınları doyuyor ve iyi davranıyoruz.

Garip Bakışlı Adam -  Neyse ben anladım..

                 Dede de tartışmaya katılıp sağ olsun bana destek oldu ve daha sonra indi gitti, ben de birşey olmamış gibi eski yerime oturup dergi okumaya başladım. İnsanlar öfke dolu, tahammülsüz, saygısız, aldıkları eğitim de anlıyorum ki işe yaramıyor çünkü aile eğitim vermedikten sonra isterse 5 üniversite okusun hödük yine hödüktür!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.