"Ağrım olsa bağıramam, aslan görsem kaçamam, kuyruğu ne de tatlı dersiniz ama avcı vurunca afiyetle yersiniz, çok da üşüdüm, kürkümü geri verseniz.. Tavşanım ben, keşke dostum olsan sen.." (Tawşi)

17 Mayıs 2015 Pazar

RTÜK'TEN İSTEĞİM



   Bir sinemacı olarak her filmi çok farklı şekillerde irdelerim; Konu, senaryo, kurgu, oyunculuk, çekim devamlılığı, ışık, alt metin... Sayfalarca uzayıp gider.. Son zamanlarda ise Sadri Alışık filmlerine taktım, her gece bir filmini izleyip öyle yatıyorum. Bazı şeyler dikkatimi çekti; bu filmleri yıllar önce çok küçükken izlemiştim, hayal meyal hatırlardım çoğunu ama şimdi ise farklı birşey dikkatimi çekti. O dönemim bütün zengin kadınlarını canlandıran kadın oyuncularda hep kürk var. Hatta Ablası Güzel filminde Sadri Alışık kürk öneriyor diyebilirim. Sonra Ağır Roman filmini hatırladım, orada da senaryo gereği bir kuş öldürülüyor, bir ata tecavüz ediliyor ve öldürülüyordu tabi rol gereği yani ölmüyorlardı ama ne gereği var? Sonra da aklıma Tosun Paşa filmi ve Adile Naşit'in meşhur hamam sahnesi geldi yani birkaç yıl önce müstehcen diye RTÜK, o savimli filmdeki bu sevimli sahneyi kaldırmıştı, sansürlemişti. Sizce Adile Naşit'in hamamda bir teyze olarak def, ud  çalıp yaprak sarması yediği sahne mi sansürlenmeli yoksa diğer filmlerdeki kürklü bayanların kürkleri ve masuscuktan öldürülen, yaralandı gibi yapılan hayvanları sahneleri mi? Şimdi derhal RTÜK'e başvuruyorum ve siz de başvurun, yakında Change'de de bir kampanya başlatacağım, özellikle Ablası Güzel filminin 40. dakikasının 43. saniyesinde başlayan o kürk sahnesi gibi sahnelerin filmlerden kaldırılmasını, ya da kürklü kadınların sigara ve alkol gibi komple blurlanmasını istiyorum. Haydi gelin ve bana destek verin, yeni bir akım başlatalım, hayvanlar ölmesin, insanları filmlerle hayvanlara yapılan şiddete yöneltilmesini engelleyelim. 1964 yapımı Ablası Güzel filminin senaristi Erdoğan Tünaş keşke daha duyarlı olsaydı da o kürk sahnesini o filme hiç koymasaydı. Avare filminde bir sokak köpeğine tekme atan adamı dostum diye seslendiği köpektem özür dileten Sadri Alışık varken vahşi vizonun kürkünün özüldüğü bir katliam sahnesi görmek istemiyorum. 

2 yorum:

  1. Kendinize büyük , güzel bir kürk hediye olarak yakın akrabanızdan gelse ne yapardınız ?Bana geldi ve ne yapabileceğimi bilmiyorum , gerçekten özenerek aldıkları belli..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıllar önce bana bir tavşan kürkü hediye gelmişti, üzüntüden ağlamıştım ve o kişiyi de aşırı hayvansever yapmıştım. Çünkü kürkün nasıl yapıldığını da bilmiyormuş. Ayrıca kürkün küçüğü büyüğü, güzeli olmaz, kürk bir katliamdır. Ha bana bir tavşan kürkü hediye gelmiş, ha bir insan derisi, ikisi de aynı.. Gelen kürkü satıp parasıyla sokak hayvanlarına mama alın, ya da toprağa gömün çünkü onlar zavallı masum hayvanların cesetleri ve hediye eden kişiye de aynen anlatın, nasıl yapıldığını da kalbini kırmadan gösterin, bloğumda +18 menüsünde anlatan dolu fotoğraf ve video mevcut, eminim etkili olacaktır. Ben metrobüste tanımadığım 40 yaşlarında kürklü bir kadına kürkün nasıl yapıldığını cebimden gösterdim ve kadın kürkünü eline alıp gitti, neredeyse yere atacaktı.

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.