"Ağrım olsa bağıramam, aslan görsem kaçamam, kuyruğu ne de tatlı dersiniz ama avcı vurunca afiyetle yersiniz, çok da üşüdüm, kürkümü geri verseniz.. Tavşanım ben, keşke dostum olsan sen.." (Tawşi)

4 Kasım 2013 Pazartesi

TRABZON HALKI'NA!





          Geçen gün Trabzon'da bir tavşan bulunduğunu yazmıştım, beyaz bir Hollanda Fuzzy Lop tavşanı, yani en uzun tüylü ırkı.. Milky'ye çok benziyordu, çok üzüldüm haline çünkü sokakta yaşıyormuş, inanamadım, bulan kişiye yorumlar yaptım ama korktuğum oldu, tavşan kaybolmuş, 2 gündür ortada yokmuş. 2 aydır da sokakta yaşadığını söyleyenler varmış ama bu imkansız çünkü özellikle evcil tavşanlar sokakta yaşayamaz. onlar insanlar tarafından evcil olarak üretilmiştir, bir Yorkshire Terrier'den farksızdırlar. Bize muhtaçtırlar. En büyük düşmanları kedi, köpek, martı, yırtıcı kuşlar, gelincik, sansar, yaban domuzu, tilki, kurt, çakal, ayı, yılan, sıçan ve avcılar diye liste uzayıp gidiyor. Ayrıca çevredeki arabalar, yağmur, soğuk hava da birer düşmanıdır. Kısacası bu tavşan şu an yaşıyor mu bilmiyorum ama onun için dua ediyorum, umarım yaşıyorsundur pofuduk güzel, İstanbul'da olsaydın seni anında kurtarıp bir yuva bulurdum hemen.. Evinden kaçmadığını düşünüyorum, büyük ihtimal terk edildin :( İnanılmaz evcil ve üzgün gözüküyorsun çünkü, beyaz tüylerin de tertemiz.. Tavşanı görüp ilan veren kişi ise 27 yaşında bir erkek sanırım ama annesi izin vermediği için eve alamamış, tabi daha diğer hayvanların zarar vereceğinden habersiz. Umarım bu kişi bir an önce tavşanı bulur ve tavşan bakımından anlayan birine sahiplendirir çünkü kendisi site bahçesinde bakacağını söylemiş. Bu tavşan bahçede yaşayamaz. Hele Trabzon gibi yağmurlu ve bazen de çok soğuk olan yerde. Zaten yazın da sıcaktan şıka giriyorlar. Ne diyeceğimi bilemiyorum. Bu olaya üzüntümden bloğa yazı yazmak gelmiyor içimden. Neredeyse İstanbul'dan atlayıp Trabzon'a gidip zavallı masumu arama çalışması başlatacağım :(


Sevgili Trabzon halkı, lütfen içinizdeki duyarlı hayvanseverler bu tavşanı arayıp bulsun yoksa telef olacak veya çoktan öldü :(( Lütfen biri çıkıp bulup sahiplensin şu canı.. Ve sen masum tavşancık, umarım yaşıyorsundur. Eğer seni de biri evinden dışarı attıysa belki de o atanı Allah da diğer tarafta cennetinden dışarı atar, ne dersin?



İletişim: can.cuvalcioglu@hotmail.com

http://www.petarkadas.com/petbul/ilan-kayip-tavsan-trabzon


TAVŞANDAN SON HABER: Tavşan güya evinden kaçmış ve tekrar da evine giderek sahibine kavuşmuş. Ne kadar doğru bilemedim çünkü kayıp tavşan ilanı göremedim 2 aydır yani kısacası inanmıyorum ama umarım tavşan ölmemiştir. Trabzon halkı lütfen bu tavşana rastlarsanız evinizde korumaya alın ve bloğa yazın. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.