"Ağrım olsa bağıramam, aslan görsem kaçamam, kuyruğu ne de tatlı dersiniz ama avcı vurunca afiyetle yersiniz, çok da üşüdüm, kürkümü geri verseniz.. Tavşanım ben, keşke dostum olsan sen.." (Tawşi)

14 Kasım 2013 Perşembe

BİLİNÇSİZ ÜRETİLEN TAVŞANLAR




             Daha önceden de üst menüdeki "Tavşan Haberleri" bölümünden sizlere bu haberi duyurmuştum. Sinoplu hayvansever bir amcamız ve eşinin aldıkları 4 tavşan iki yıl içinde üreyip 450'yi aşkın tavşan haline gelmişler, amcamızın tüm emekli maaşı da tavşanlara gider olmuş. Çok sevimli gözükseler de hayvansever ailemiz artık bu yavrucaklara bakmakta zorlanmaktadır. Amcamız eğer aldığı tavşanlardan bazılarını kısırlaştırsaydı bunlar başına gelmez, bu hayvancıklar da çile çekmezdi. Hergün fırınlarda bayat ve çıkma ekmek, diğer günlerde de pazarlardan lahana, havuç toplayan amcamıza bir yardım eli uzanıp tavşanlarını güvenilir bir yere almalı, en azından hayvanat bahçesi gibi bir yere.. Yoksa yakında kedi, köpek, yırtıcı kuşlar, vahşi hayvanlar veya avcılar tarafından zavallı tavşanlar telef edilmeye başlanacaktır.

İşte o tavşanların videosu:

http://www.youtube.com/watch?v=YWR_wcX0Sio


Kıssadan hisse; iki ayrı cins tavşanınız varsa lütfen şehrinizdeki veteriner fakültesinde kısırlaştırın.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.