"Ağrım olsa bağıramam, aslan görsem kaçamam, kuyruğu ne de tatlı dersiniz ama avcı vurunca afiyetle yersiniz, çok da üşüdüm, kürkümü geri verseniz.. Tavşanım ben, keşke dostum olsan sen.." (Tawşi)

25 Kasım 2013 Pazartesi

TAVŞAN KÜRKÜNDEN OYUNCAK






        Son zamanların garip bir olayı, kitapçı vitrinlerini bile garipçe süslüyorlar, nefes alıp veren gerçekmiş gibi uyuyan kedi, köpek ve diğer hayvanlar. Garip oyuncaklar çünkü gerçekmiş hissi uyandırıyor, bir insan hayvanları seviyorsa zaten bu kadar gerçekmiş gibisini neden alsın ki, gerçeğini besleyip hem hayır işler hem de çocuğuna gerçek hayvan sevgisi öğretir. Peki bu oyuncaklar neden bu kadar gerçekçi? Cevap; özellikle yurtdışında satılanları devlet tarafından inceleme altına alınmış ve hepsinin gerçek tavşan kürkünden yapıldığı ortaya çıkmış yani düşünün, sizin tavşanınızı alıyorlar, vahşice öldürüyorlar sonra da çocuğuna oyuncak veya evinize dekor yapıyorlar, ne kadar güzel değil mi???  Peki bizim ülkemizde çokca satılan bu ürünler ne kadar yapaydır? 5199 Ölüm Yasası'nı çıkarmak isteyen devletimiz bunları yeterince kontrol ediyor mudur? Nasıl bu kadar yumuşak ve gerçekçiler? (Bana göre bir hayli ürkütücü ve garipler) Firma belki yapay peluş diyecektir, belki de onaylı belgelerini gösterecektir. Peki Çin, sokak kedi ve köpeklerini öldürüp Türkiye başta olmak üzere tüm Avrupa'ya yapay peluş ve deri olarak satmıyor mu? Bu gerçek kürkleri satın alan ülkeler, yapay kürk ve deri etiketi basıp halka satmıyor mu? Neyse siz oyuncaklarınızla oynamaya devam edin ben sustum..


Yurtdışında tavşan kürkünden yapılan süs ve oyuncakları sattığı için kapatılan dükkan



Bunlar da bizim ülkemizde satılanlar









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.