"Ağrım olsa bağıramam, aslan görsem kaçamam, kuyruğu ne de tatlı dersiniz ama avcı vurunca afiyetle yersiniz, çok da üşüdüm, kürkümü geri verseniz.. Tavşanım ben, keşke dostum olsan sen.." (Tawşi)

12 Aralık 2013 Perşembe

AYAKTA DONDULAR!!!



















        "Şanlıurfa’nın Siverek İlçesi’nde soğuk ve karlı havada başıboş eşekler buz tuttu. Gördükleri manzara karşısında şaşıran köylüler, eşekleri ahıra götürdü. Siverek’e 35 kilometre uzaklıktaki Karlık Köyü’nde, dün geceden itibaren etkisi gösteren soğuk ve kar yağışı nedeniyle tarlalardaki başıboş 5 eşek buz tuttu. Köyün 1 kilometre dışındaki boş alanda soğuktan korunma içgüdüsüyle birbirine sokulup hareketsiz kaldıkları sanılan eşekler, köylüler tarafından ahıra götürüldü. Siverek'te en yüksek sıcaklık -2 derece olarak ölçüldü. 

        Evliya Çelebi de ünlü eseri Seyahatname’de Erzurum’un soğuğundan bahsederken, bir kedinin damdan dama atladığı sırada havada donduğunu ve ancak ilkbahar geldiğinde buzlarından çözündüğünü yazmıştı." http://fotogaleri.hurriyet.com.tr/galeridetay/76630/2/9/siverekte-esekler-buz-tuttu

     

           İşte bu yüzden söyleyip duruyorum, İstanbul'da da hava sıcak değil, evin içinde battaniye altında ben donuyorum, düşünün sokaktaki evsiz ve aç kedileri, köpekleri, kuşları :(( Lütfen kedi, köpek klübeleri, evleri yapın, yaşadığınız yere, kapınıza yemek, ekmek, kırıntı, mama bırakın. Kötü durumdaki hayvanları geçici de olsa iyileşene kadar evinizde yer açın, bu güzel canların donarak ölmesine izin vermeyin.













1 yorum:

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.