"Ağrım olsa bağıramam, aslan görsem kaçamam, kuyruğu ne de tatlı dersiniz ama avcı vurunca afiyetle yersiniz, çok da üşüdüm, kürkümü geri verseniz.. Tavşanım ben, keşke dostum olsan sen.." (Tawşi)

15 Mart 2014 Cumartesi

KÜÇÜK DOSTUNUZA EVDE YUVA YAPIMI :)

Bunu yazlıktaki bebek kedilerimizden Şişko'ya yapmıştım :)


       Bugün sizlere küçük dostlarıma yapmaktan zevk duyduğum bir olayı anlatacağım; kutudan yuva yapımı :)  Buna özellikle kediler ve tavşanlar bayılıyor.

Malzemeler;

1) Hayvanınızın boyu kadar bir karton kutu (Tavşanınız içinse boyalı olmamalı, kediler için fazla büyük olmamalı çünkü onlar tıkış pıkış yerlere girmeyi çok severler ama uzanınca rahat etmeli)

2) Yuvarlak bir tabak veya kase

3) Tükenmez kalem

4)Ucu biraz sivri büyük bir makas

5) Koli bandı

6) Polar battaniye, yün battaniye veya çok ince bir minder


         Bugünkü kutunun şanslı ismi Tekir :) Tekir 6 aylık bir kedi olduğu için fazla büyük değil, o yüzden ona içinde 6 adet Piko kutusu olan Şok Market'ten alınmış Piko kolisi kullandım. İçinde sarkan bir kapak vardı, koli bandıyla sabitledim. Açık olan kapağı da dıştan koli bandıyla kapadım. Sonra dar olan bir yanının tam ortasına Tekir'in tam girebileceği kadar, fazla büyük olmayan bir daire çizdim, daire düzgün olsun diye küçük bir tabak koyup etrafından tükenmez kalemle çizdim. Ucu sivri büyük makasla dairenin kenarından dikkatlice kesip yuvarlak bir giriş oluşturdum. Çok büyük bir giriş yapmadım ki daha hoşuna gitsin. En son da içine polar battaniyesini ve ince minderini koydum. Kutuyu önüne koyduğum anda içine girdi ve dışarı çıkmıyor :D  İşte küçük dostunuz amaliyetsiz bir yuva :)
            Aynı yuvadan tavşanınıza yapacaksanız oli boyalı olmamalı çünkü her an kemirebilir ve zehirlenip ölebilir. Ayrıca tavşanınız için 2 tane ayrı giriş açmalısınız çünkü tavşanlar acil durumlara karşı her zaman bir tünele 2 farklı kapı açarlar :) 
                  Bu yuvadan dışarıdaki sokak hayvanlarına da yapabilirisiniz ama üşümemeleri ve soğuğa, yağmura dayanıklı olması için, köpükle, plastikle ve çuval, çöp torbası gibi şeylerle kaplamalısınız, içine de en azından altına ve yanlarına köpük döşemelisiniz ki soğuktan korusun. Ağaçlara monte edebilirisniz, kediler bayılacak hem de köpeklerden korunacaklardır :)


Şişko ve klübesi :)






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.