"Ağrım olsa bağıramam, aslan görsem kaçamam, kuyruğu ne de tatlı dersiniz ama avcı vurunca afiyetle yersiniz, çok da üşüdüm, kürkümü geri verseniz.. Tavşanım ben, keşke dostum olsan sen.." (Tawşi)

3 Aralık 2014 Çarşamba

PET SHOP'TAN KURTARDIM



      Benim böyle birşey yapacağımı düşünmüyorsunuz herhalde.. Ama bu cümle çok tanıdıktır, özellikle Petarkadaş sitesinde  yaygındır, cins bir kedi köpek yavrusu vardır, fotoğrafının yanında sözde sahibi bu cümleyi yazmıştır; "Pet shoptan kurtardım, çok hastaydı, çok masum bakıyordu, çok kötü koşullardaydı.." Evet öyle çünkü sizin almanız için.. Zaten siz almasanız sizin gibi binlercesi olmayacak ve bu kirli ticaret döngüsü bitecek. Siz onlara acıdıkça pet shop sahiplerinin de cüzdanları kabarıyor. Ayrıca o yavrular nasıl ortamlarda doğuyor? Çiftliklerde mi? Yalan.. Çok kötü bir yerde çok kötü bir bodrum katı düşünün, kedi veya köpekler buralarda gün ışığı görmeden sürekli doğum makinesi olarak kullanılıyor, hele tavşanlar, en çok olan onlara oluyor çok sık ve çok sayıda yavruladıkları için.. Kediler, köpekler, tavşanlar.. Sürekli doğum sürekli doğum.. Bu arada bırakın günışığını ne güzel bir yemek veriiyor, ne de kaldığı yer geniş.. Minicik kafeslerdeler.. Sonra hastalıktan, bakımsızlıktan ölüyorlar zaten birer doğum makinesi olarak.. Sırf siz acıyıp da pet shoptan o yavruları satın alın diye ne canlar ölüp gidiyor farkında değilsiniz. Doğum makinesi olarak kurtarılan bazı kedi köpeklere ratladınız mı hiç?  3 yaşındaki bir hayvan en az 15 yaşında gözükür ve tüyleri kirden çitişmiş, gözleri ağlamaktan şişmiş, türlü türlü hastalığı vardır, sadece ölmek istiyordur. Kadınsanız bir an kendinizi onların yerine koyun; iğrenç biryerde 2 m2'lik bir odadasınız ve 9 ayda br doğum yapıyorsunuz çünkü sürekli farklı erkekler gelip tecavüz ediyor sonra doğan çocuğunuz süt bile içmeden satılmak üzere hemen elinizden alınıyor. İşte olay bu.. Onlar da canlı ve başlarına gelen de bu..  Sırf siz küçük çocuğunuzu kırmayıp o yavru köpeği alasınız diye, sırf sevgilinize o yavru kediyi verip gözüne girmeniz için, sırf 3. gün bakamayacağını anladığı o tavşanı hediye etmeniz için.. Peki aldığınız hayvanlar.. Onlar da bu anne babalrdan doğdukları için onlar da tüylü türlü hastalıklarla doğuyorlar ve 1 yaşına bile gelmeden çoğunluğu ölüyor, küçücük kafeslerde günlerce aç susuz üst üsteler, çoğu anne sütü nedir bilmiyor bu yüzden de asla bağışıklık sistemi gelişmeyecek, enerjik görünmeleri için ise sürekli iğneler yiyorlar, sırf size oyunlar yapsınlar, karın açlıklarını unutup bir an önce satılsınlar diye.. Peki gerçekten çok ağır hasta olanlar satılmazsa.. Uyutuluyorlar yani iğneyle öldürülüyorlar. Çünkü amaç belli, sadece üretici ve pet shop sahibi para kazansın.. İstanbul Kadıköy'deki petshoplarda artık hayvan satışı yasak ama bu kural başka hiçbir yerde yok.. Akmerkez olsun, Eminönü'ndeki Çiçek Pazarı olsun kirli hayvan satışı heryerde devam ediyor ve devlet birşey yapmıyor. Lütfen bu kirli ticarete ortak olmayın. Sokak ve barınaklarda zaten oradan alınıp tekrar sokağa atılan zavallı hayvanlar kaynıyor. Bir dost arıyorsanız sokak veya barınaktan, olmadı Petarkadaş gibi bir yerden ücretsiz olan hayvanlara yuva açın. Ama unutmayın, öncelik sokaklar ve barınaklardaki dostlarımızdadır. 

2 yorum:

  1. Size Katılıyorum Ben Cavalier King Charles Türü Bir Köpek Aldım Petshop Sahibi Tüm Belgeleri Aşı Kartı Var Dedi Rusyadan Geldi Dedi Pasaport Gösterdi Cinsi Felan Yazıyordu Mikroçip Takılı Dedi Benimde Biriktirdiğim Paralar Felan Derken Aldım Köpeği Petshopdaki Bir Görevli Israrla Alma Alma Diyordu Anlamalıydım Sonra Hiç Yemek Yemediğini Farkedince İyi Bir Veteriner Buldum Götürdüm Veteriner Farketti O Belgelerde Doğum Tarihi 2013 Çip Takılma Tarihi 2006 Yazıyordu Köpek Kanlı İshal Ve Uyuz Çıktı Birde Aldığımızda Karnında Dikişler Vardı Veteriner Farketti Uzun Süre Veterinerde Kaldı Sonra Veteriner Bahsetti Hayvanlara Sakinleştirici İğne Yapıp Çantalarda Yurtdışından Kaçak Getiriyolarmış Çok Hastaydı Köpeğin Fiyatı Kadar Veteriner Masraflarına gitti Karnındaki Dikişi Çözemedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, kusura bakmayın yolculukta olduğumdan hemen cevap veremedim. Siz bir yanlış yapmışsınız ama önemli olan hatayı anlamak ve etrafa da anlatmaktır. Bütün pet shoplarda aynı dümen yıllardır devam etmektedir. Devletin umrunda değildir. O köpek ya kısırlaştırılmış, ya bir hastalıktan ameliyat olmuş ya da uyuşturucu ticaretine kurban gitmiş. Siz lütfen orayı zabıtaya şikayet edin. Sokakta yardıma muhtaç, evsiz bir hayvana yuva açsaydınız hem sevap işlerdiniz hem de daha sağlıklı bir dostunuz olurdu, yorum yazdığınız için teşekkür ederim umarım başkaları için örnek bir yorum olur.

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.