"Ağrım olsa bağıramam, aslan görsem kaçamam, kuyruğu ne de tatlı dersiniz ama avcı vurunca afiyetle yersiniz, çok da üşüdüm, kürkümü geri verseniz.. Tavşanım ben, keşke dostum olsan sen.." (Tawşi)

24 Aralık 2014 Çarşamba

GÖZDE ÇAPAK, AKINTI, KIZARIKLIK ve KAŞINTI İÇİN



           Bir üyemizin tavşanının gözünde çapak gibi akıntı oluyordu, kenarları kızarmıştı ve tavşan sürekli kaşıyordu. Ben de kendisine veterinere gidene kadar zararsız olan oda sıcaklığındaki süte batırılmış pamuk veya oda sıcaklığındaki demlenmiş şekersiz çaya batırılmış pamuk pansumanını önerdim. Kendisi de bunları denemiş ama çok bir işe yaramamış, bunun üzerine kendi yaptığı kantaron yağı pansumanını denemiş ve tavşanın gözü hemen iyileşmiş. Çok sevindim çünkü biz de kantaron yağını yıllardır hep Baticon gibi kedi ve köpeklerin yaralarına kullanırız. Ama daha önce kimse gözde denemediğinden korkmuştum, şimdi ise veterinerinize danışarak böyle bir sıkıntınız varsa kullanabilirsiniz, tüm aktarlarda bulunmaktadır, evde kendiniz de yapabilirsiniz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.