"Ağrım olsa bağıramam, aslan görsem kaçamam, kuyruğu ne de tatlı dersiniz ama avcı vurunca afiyetle yersiniz, çok da üşüdüm, kürkümü geri verseniz.. Tavşanım ben, keşke dostum olsan sen.." (Tawşi)

10 Aralık 2014 Çarşamba

MANDALİNA KASASINDAN YAVRU BUKALEMUN ÇIKTI


          Kastamonu'nun Abana ilçesinde, bir manava İzmir'den geldiği belirtilen mandalina kasasının içinden çıkan yavru bukalemun şaşırttı.

      Manav Onur Sefer, ilk defa böyle bir olay yaşadıklarını bildirerek, bukalemunun kısa sürede ilgi odağı haline geldiğini söyledi. İlk başta bukalemunu eline alamadığını kaydeden Sefer, "Daha önce hiç görmemiştim, bundan dolayı biraz şaşırdım. Mandalinalar İzmir'deki halden Abana'ya geldi. Yani buraya kadar canlı gelmesi de bir mucize. İlk geldiğinde soğuktan donmak üzere olan bukalemunu esnaf arkadaşıma verdim. O da kafes yaparak koruma altına almış. Sadece biz değil, her gören şaşkınlığını gizleyemedi" diye konuştu.
         Esnaf Hüsnü Özgün ise tropikal iklim hayvanı olan bukalemuna, sıcak sobanın yanında baktıklarını ve beslenmesini sağladıklarını belirtti. Bukalemunun bakımının oldukça zor olduğunu dile getiren Özgün, "İlk geldiğinde soğuktan donmak üzereydi, sıcak sobanın yanında bekletince hareketlenmeye başladı. Beslenmesini de internetten okuduğumuz kadarıyla kereviz otu, marul ve meyve parçacıklarıyla yapıyoruz. Şimdilik bir sıkıntı yok, yaşatmak için elimizden geleni yapacağız" ifadesini kullandı.

Tawşi der ki; Benim aklıma Uğur Dündar ve "Güney Afrika'dan muza binip gelen böcek" geldi ve bayağı güldüm :D

http://www.hurriyet.com.tr/gundem/27746852.asp


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.