"Ağrım olsa bağıramam, aslan görsem kaçamam, kuyruğu ne de tatlı dersiniz ama avcı vurunca afiyetle yersiniz, çok da üşüdüm, kürkümü geri verseniz.. Tavşanım ben, keşke dostum olsan sen.." (Tawşi)

10 Aralık 2015 Perşembe

CEVAP: TAVŞAN BAKIMI









           Merhaba.. Umarım onu satın almadınız veya hediye gelmedi.. Asla ücretle bir tavşan satın almayın. Çok istiyorsanız Petarkadaş gibi bir siteden ücretsiz yuva arayan, yardıma muhtaç bir tavşana yuva açın ve kirli pet shop ticaretine yardımcı olmayın. Tavşanı uçağa bindiremezsiniz, otobüsler ise zaten almıyor ve bagaj kısmına koyarsanız da şok geçirip ölür, kaçak binmeniz gerekir. En güzeli arabanızda kapısı demir olan sert bir kedi veya köpek taşıma kabıyla taşımaktır. Dışarı gezme olarak kedi, köpek, araba, sinek ilacı, çocuk, kuş olmayan yerde kayışlı tasmayla güneş yokken çok sıcak olmayan havalarda çıkarılır.Evde birkaç saat dışında yalnız kalamaz bir bebek gibidir asla kedi ve köpek gibi değildir. Büyümeyen tavşan diye birşey yoktur en küçük tavşan ırkı bile yetişkin bir kedi kadar olur büyümeyen tavşan ırkı pet shopların uydurmasıdır. Size tavsiyem lütfen pet shoptan hiçbir hayvan almayın. Bence bir tavşan da beslemeyin. Bir sokak kedisi veya köpeğine yuva açmak en büyük sevaptır. Tavşan beslemek çok zordur. Sürekli onunla vakit geçirmeli bir bebek gibi ilgilenmeli, 3 ayda bir veterinere götürmeli asla yalnız bırakmamalısınız. Zaten ülkemizde tavşandan anlayan veteriner çok azdır bu tavşanlara daha büyük eziyet oluyor. Beni dinleyin derim eninde sonunda bir tavşana yuva açanlar pişman oluyor ve bu insanlar küçük olduklarından annelerini dinliyorlar, anneleri de tavşanı kapı dışarı ediyor ve sonuç tavşan telef oluyor veya bakımından anlamayan birinin elinde 2 haftada ölüyor. 

2 yorum:

  1. Cevap için çoook teşekkürler:) Ben Türkiye'de kalmıyorum. Baküdeyim. Ve burda böyle sahiplenme programları yok. Tavşan hediye geldi...:) Şöyle ki, annem ve babam, ablam ve Abi'm kesinlikle sağlık açısından evde hayvan beslemeyi kabul etmiyorlardı. Hayvan alınması için çok ağladım ben ama yine de olmadı. Ama şimdi evdeki herkes çok pişman. Özellikle annem bizden daha çok ilgileniyor Tavşanla. Yeni tavşan alma fikri de ablamla annemden çıktı. Babamdan rahatsız olup olmadığını sordum ve dedi ki "neden rahatsız olayım? Dilsiz hayvan işte. Aksine kendisini sevdirtiyor". Bakım konusuysa, kesinlikle böyle bir şeyden üşenmeyiz. Evde hayvanlara bağlanmayan bir kişi bile yok. Kedi köpek ise kesinlikle imkansız. Kesinlikle razı olmazlar.Hatta hiç bir yolu yok bunun:(. Bir hayvana yuva olmak istiyoruz ve bunun için heyecanlıyız:) Bir de şey. Baküde pazar günleri "It bazarı"/"Teze bazar" isimle pazar var (it kelimesi bizde argo değil sadece köpektir). Şöyle ki petshopdan almayı düşünmüyoruz . Bizde şehirde elinde 15-20 manata cüce tavşan satanlar var. Ama biz onların yalan olduğunu düşünüyoruz. Çünki büyümeyenler, mini loplar 75-100-150 manat civarı. Normal tavşanlarsa 7 manat. Ama zaten büyüse bile severiz biz onu:) hem de en az kendimiz kadar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cevabınızı diğer konu altına da yazdım. Tavşan bakımı çok zordur. Tavşanlar asla regl olmaz. Size tavsiyem o dişi tavşanı asla geri göndermeyin ve parayla tavşan satın almayın. Kedi ve köpek istemeyen bir kişi evde tavşan besleyemez, kediyi mumla ararsınız, kedi kadar temiz bir hayvan yoktur, demedi demeyin sizin yerinizde olsam sokaktan bir kedi sahiplenirdim veya o gelen tavşanı tek başına beslerdim. O satıcılar yalan söylemektedir asla inanmayın.

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.