"Ağrım olsa bağıramam, aslan görsem kaçamam, kuyruğu ne de tatlı dersiniz ama avcı vurunca afiyetle yersiniz, çok da üşüdüm, kürkümü geri verseniz.. Tavşanım ben, keşke dostum olsan sen.." (Tawşi)

10 Aralık 2015 Perşembe

CEVAP: ALERJİ








             Merhaba.. Ben şu an aşırı egzamayım, stresten deniyor sürekli ilaç kullanıyorum, hayvanlardan dolayı olsaydı hiçbir dostumu vermezdim. Sevdiğimize alerjimiz olsa sonuçta ondan da çok uzak kalamazdık değil mi.. Hayvan sevgisi de çok özeldir. Etrafta tüy, toz olmasın, tuvaletini sürekli değiştirin günde 2 kez, hergün kedi tarağıyla onu tarayın, aşırı çıplak elle ellemeyin, eczaneden cerrahi eldiven, grip maskesi alıp öyle temas edin. Zamanla hafifleyecektir. Ayrıca başka bir doktora yani daha hayvanseverine daha gidin. Çikolataya çok alerjim vardı, ilaçla ve sonra ilaç kullanmayarak yendim mesela.. Ayrıca sebebi hayvan da olmayabilir. Belki toza, polene, belki başka birşeye de olabilir. Geçmiş olsun.

2 yorum:

  1. Merhaba. Bize bir süreliğine bakmamız için dişi tavşan verildi. Tavşanı çooook sevdik. Hatta kendimiz için büyümeyen tavşanlardan almak istiyoruz. Ama şöyle bir durum var. Dişi tavşanlar regl olur mu? Olacağı zamanı nasıl anlarız? Sırf bu yüzden tavşanı gönderiyoruz. Kalan her şeyi hallettik. Ikinci sorum da şu: iki tane erkek büyümeyen tavşana bakım nasıl olmalıdır? Bize cüce tavşanların yanlız 6 yıl, iki taneninse 12 yıl yaşadığını söylediler. Ama iki tane erkek için de geçerli midir ki? Bir de tavşanın yaşını nasıl bileriz?
    Ps: blog için çok teşekkürler. Umarım bu iyiliğinin karşılığını alırsın:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba.. Tavşanlar regl olmaz. Sizin cevabınızı geçen gün böyle konu açıp yazmıştım uzunca. Çünkü Soru Cevap bölümleri çok dolu olduğundan artık cevap yazılamıyor. Büyümeyen cüce tavşan diye birşey yoktur. Yalan söyleyen pet shop sahipleri vardır. Her türlü hayvan ticaretine karşıyım ve parayla hayvan satın alanlara cevap yazmıyorum. Sokaklarda o kadar kedi köpek telef olurken parayla hayvan almak katliamdır. O tavşanı da göndermeyin. Bu yüzden tavşan gönderen zaten bana göre gerçek bir hayvansever olamaz. Parayla satılan tavşanlar 2 hafta yaşar, yaşamayı beceren çok nadirleri 2 yıl yaşar. Çünkü hepsi aşırı derecede hastalıklıdır. İki erkek tavşan birlikte pek yaşayamaz. Boy ve ağırlığına göre belli olur. Asla bir tavşan satın almayın. O dişi tavşanı da geri göndermeyin. Erkek tavşan bakımı çok daha zordur. Teşekkürler.

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.