"Ağrım olsa bağıramam, aslan görsem kaçamam, kuyruğu ne de tatlı dersiniz ama avcı vurunca afiyetle yersiniz, çok da üşüdüm, kürkümü geri verseniz.. Tavşanım ben, keşke dostum olsan sen.." (Tawşi)

28 Aralık 2015 Pazartesi

PALM YAĞINDA ETİ VE ÜLKER SAVAŞI



         Eti'yi gerçekten kutluyorum. Neden? Daha önce de üst menüde göreceğiniz üzere PALM YAĞI İFŞASI adlı bölümde palm (palmiye) yağı kullanan firmaların ürünlerini deşifre etmeye başladım. Sevdiğim birçok ürünle de vedalaştım. Çünkü ben bir çikolata, bisküvi yiyeceğim bunların içinde de palm yağı (palm oil) kullanılacak diye onlarca ormanın kesilmesi, onlarca hayvanın (fil, orangutan, kaplan...) öldürülmesi hiç hoş değil. Türk markası Ülker'in her ürününde palm yağı mevcut. Markete gidiyorum, Ülker'in ürünlerinin tamamında bu yağ var. Yani buradan şu anlaşılıyor, Ülker için dünyadaki ormanların kesilip hayvanların öldürülmesi önemsiz ama daha çok bisküvi ve çikolata satılması önemli. Madem palm yağı yerine Eti gibi huma yağı kullanmıyorsun o zaman İzmir veya Antalya'da boş arazilerde palm yağı üret, ürettir, hem de ithalat değil, ihracat yap, ülke de kazansın. Bu kadar da hayvanın kanına girme. İşte Eti'yi bu yüzden kutluyorum. Birçok ürününde bu lanet yağ yok. Ülker ise Nutella'nın yolunda gitmektedir. Sizlere bu satırları yazarken Türk kahvesi eşliğinde Eti Browni Intense ve Eti Cin'i afiyetle ve içim rahat yiyorum. Lütfen para uğruna insani değerlerimizi yitirmeyelim. Bu hayvanların da birer canı vardır, ormanlar ise bizim akciğerlerimizdir. Bir çikolata içindeki bir yağı elde etmek için bir filin zehirle öldürülmesi, bir orangutanın yakılarak öldürülmesi, kaplanın kafasının kesilmesi katliamdır! (Palm yağı ile açıklayıcı 2-3 adet yazımı arama butonuna palm yağı yazarak bulabilir ve katliamı gözlerinizle görebilirsiniz.)


+18




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.