"Ağrım olsa bağıramam, aslan görsem kaçamam, kuyruğu ne de tatlı dersiniz ama avcı vurunca afiyetle yersiniz, çok da üşüdüm, kürkümü geri verseniz.. Tavşanım ben, keşke dostum olsan sen.." (Tawşi)

6 Kasım 2014 Perşembe

YAĞMURDA YÜRÜRKEN ONLARI EZMEYİN


          Evet, neden bahsettiğimi anlamışsınızdır belki, salyangozlar, nam-ı diğer sümüklü böcekler :) Yağmur yağdığında bu sevimli dostlarımız arkalarından sihirli bir parıltı bırakarak duvarlara tırmanırlar çünkü suda boğulurlar ve evlerini terkederler. Bu yüzden yağmur yağdığunda bahçeli ve yeşillik alanlarda lütfen ayakalrınızı biraz yere daha fazla sürterek yürüyün ve onları ezmeyin. 3 yıl önce okuldan eve dönerken bir salyangoz ezilmek üzereydi ve onu kurtardım, çok sevdiğim kedim Hacı yeni kaybolmuştu ve birden bu hayvanı evde bakma duygusu oluşmuştu. Eve götürüp büyük şeffaf bir kaba toprak, meyveler, sebzeler, su, taş, çimen, çalılar koydum, sevimli dostum çileklerden ısırık alıyor, havuç salatasını kıtlıyor,muz kabuğunda uyurken (Uğur Dündar bastığında muza binip gelen böceği olan pastaneci abimize sevgiler) rüya arasında muzunu yiyordu, çok mutlu görünüyordu. O gün salyangozları daha çok sevmeye başladım, artık beni tanıyordu, çağırdığımda geliyordu, önüne 1 mm boyutunda havuç ve salatalık parçaları koyuyordum, yarım bir sakatalık koyunca ise salatalığın komple içini yiyor, kabuğunu bırakıyordu :) Ayrıca çok da hızlıydı, birgün kayboldu ve 1 hafta sonra televizyona yapışmış ve uykuya dalmış şekilde buldum. Dostuma daha sonra başka bir dost daha getirdim ama kendisi pek nazik davranmadı ve Sümüş'ü yemeye kalktı. ben de Gümüş'ü bahçeye saldım. Sümüş'ün daha sonra 50'ye yakın çocuğu oldu (salyangozlar çift cinsiyetlidir) ve bu sefer hepsini bahçeye salmak durumunda kaldım, ayrıca onlar doğada daha mutlular. Salyangoz maceram da burada bitti. Salyangolzarın yenilmesine karşıyım, onlar gerçekten çok kibar ve dost canlısı hayvanlar, onlar böcek değiller, familyaları farklı ve bir kedi gibiler. O tatlı antenlerinin ucundaki gözleriyle yutkunarak insan abakışları yok mu, ne şekerler :) Bu arada salyangolzarın çıkardıkları o parlak sını kozmetikte gençlerştirici madde olarak kullanılıyor ama ben özellikle kadınlara diyorum ki, tonla makyaj yapmayın zaten makyaj malzemelerinin kendileri yaşlandırıyor ve bu ürünler birçok evcil dostumuzda test edilerek üretiliyor. Gençleşmek için de salyangoz sıvılı kremler almak yerine sokaktan kedi, köpek gibi bir can kurtarıp onunla gençleşin diyorum, aşağıdaki tatlı hallerine bakın derim, yağmurlu günler :)


















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.