"Ağrım olsa bağıramam, aslan görsem kaçamam, kuyruğu ne de tatlı dersiniz ama avcı vurunca afiyetle yersiniz, çok da üşüdüm, kürkümü geri verseniz.. Tavşanım ben, keşke dostum olsan sen.." (Tawşi)

29 Kasım 2014 Cumartesi

NEPAL'DE İNSANLIK DIŞI GADHİMAİ FESTİVALİ

+18


Nepal'de dehşete düşüren festival

       Nepal’in Bariyarpur kentinde 5 yılda bir kutlanan Gadhimai Festivalı kapsamında yaklaşık 5 milyon Hindu on binlerce bufalo, keçi ve tavuğu kurban etti. Gadhimai Festivali'nin, dünyada en fazla hayvanın kurban edildiği tören olduğu tahmin ediliyor. Festivalde kurban edilen hayvanların iyi şans getirdiğine ve bir Hindu tanrıçasının kurban kesenlerin dileklerini yerine getirdiğine inanılıyor.
Tawşi der ki; Fotoğraf galerisine bakınca inanamayacaksınız, tam bir dehşet, korku filimi bunun yanında çizgi film kalır. Diyeceksiniz ki Kurban Bayramı da böyle değil mi? Vallahi biz bu kadar değilmişiz. Nepal'de bu hayvanlar olmayan bir tanrıya sadece kurban ediliyor ve hayvanların öldürülüşü tam bir işkence, bir vahşet! Kafalarına, vücutlarına taşlarla sopalarla vurularak öldürülüyorlar. Sonra da cesetleri çürümeye bırakılıyor. Nasıl bir cahilliktir, nasıl bir insanlık dışı durumdur ben anlayamadım.. Evet Kurban Bayramı'nda bizim de feci karelerimiz oluyor ama yine de hayvanlara acı vermeden yapılması gerekiyor ve etlerin fakirlere dağıtılma amacı var. Ben kurbanı kutlamıyorum ama genelden bahsediyorum. Keşke belediyelerimiz daha iyi el atsa da hiçkimse sokakta hayvan kesemese.. Yoksa yakında biz de Nepal'e döneriz.. 
http://fotogaleri.hurriyet.com.tr/galeridetay/89474/2/1/nepalde-dehsete-dusuren-festival

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.