"Ağrım olsa bağıramam, aslan görsem kaçamam, kuyruğu ne de tatlı dersiniz ama avcı vurunca afiyetle yersiniz, çok da üşüdüm, kürkümü geri verseniz.. Tavşanım ben, keşke dostum olsan sen.." (Tawşi)

6 Kasım 2014 Perşembe

EVDE KİRPİ BESLEMEK


   Başlığa bakıp aldanmayın çünkü evde kirpi beslemek suçtur, yani böyle birşey yapıyorsanız bakanlık size ceza kesip kirpinize elkoyabilir çünkü kirpi soyu tükenmekte olan, yabani ve korunması gereken bir hayvandır. Eminönü'ndeki Çiçek Pazarı'nda kirpi satan satıcıları da ayrıca kınıyorum. Kirpiler memeli hayvanlardır, hava sıcaklığı 4 derecenin altına inerlerse kış uykusuna yatarlar. Böcek, toprak solucanları, bitkiler, sebzeler, meyveler, yılanlar ve bazen de kertenkele, fare, kurbağa gibi hayvanlarla beslenebilirler. Engerek yılanı hariç tüm küçük yılan türlerini rahatlıkla yakalayıp yerler.  Yeraltına açtıkları tüneller ile mağara ve ağaç kovuklarında yaşarlar. Çok şirin homurdanışa benzeyen homur homur tarzı sesler çıkarırlar. İstanbul gibi şehirlerde ise kirpiler d esosyal hayata ayak uydurmuşlardır ve bahçenizde kedi besliyorsanız mutlaka bahçenize geceleri şirin bir kirpi de geliyordur çünkü şehir kirpileri de artık kedi mamasına alışmıştır :) Hatta "Çaaat1" diye bir gece yarısı kedilerinizin mama ve su kapları devriliyorsa, köpek de yoksa bilin ki o da bu sevimli kirpidir çünkü mamalrı rahat yemek için kabın yarısına kadar burnunu sokması gerekiyordur :) Kirpiler oldukça komik yürüyen ve hızlı kaçabilen hayvanlardır, yürürken bazen devrilecek gibi olabilirler, arabayla gece giderken lütfen çok hız yapmayın çünkü karşıdan akrşıya geçmeye çalışan bir kirpiyi yanlışlıkla ezip öldürebilirsiniz. Ayrıca köpekler kirpileri boğup bırakmayı çok severler, böyle bir durumla karşılaşırsanız lütfen kirpiyi koruyun :) Kirpiler böyle durumlarda top şekline girip korunurlar. Kirpilerin yavruları olduğunda ailece takılmayı çok severler, önde anne kirpi, arkada 2-3 yavrusu modda çok şirin gezerler. Ülkemizdeki kirpiler zehirli ok fırlatan kirpi türlerinden asla değillerdir, onlar bizim ülkemizde yoktur, zehirli oklarını fırlatan kirpiler Afrika tarzı yerlerde yaşarlar ve oldukça büyük hayvanlardır. Buz ehirli ok fırlatan büyük kirpileri de tilki, aslan, leopar gibi hayvanlar avlamaya çalışır ama genelde yüzleri zehirli oklarla dolar :) Anadolu'da hala kirpi eti yiyen insanların olduğu duyduğumda ise akıl fikir versin diyorum çünkü evde bakılması bile yasak olan bu nadir türü ne akla hizmet cahilce yerler anlamam, ayrıca sürekli böcek ve yılan yiyen bir hayvanın etini yediğinde sen de o böcek ve yılanları yemiş oluyorsun :) Kısacası iğrenç.. Neyse, geçen gün semtimizde komple elektrikler kesildi ve ben o karanlıkta çöp atmaya giderken bahçede gri bir taş gördüm ve komşuların araba lastiklerine zarar vermesin diye ayağımla kenara iteyim derken taş birden çırpınmaya başladı, eğildiğimde yavru bir kirpiyi yanlışlıkla ters çevirdiğimi gördüm, sonra benim taş birden koşarak uzaklaştı, şimdi her gece kedi maması yemeye geliyor, ona da alçak bir mama kabı koydum. İşte sevimli kirpiler; 

Dünyanın en meşhur kirpisi, sahibiyle dünyayı gezen Biddy


Evde bakılan bir kirpi


Kirpiler yüzebilir


Anne kirpi ve yavrusu


Sevimli yavrular


Lütfen aracınızla hızlı gitmeyin ve onları ezmeyin.


Kirpiyi sinirlendiren şakacı tavşan :)


Dikenleri hastalıktan dökülmüş zavallı kirpi


Zehirli oklu Afrika kirpisi


Afrika kirpisi ve leopar



Biddy





Diğer kirpi konuşu yazım;

http://tawsim.blogspot.com.tr/2014/11/bahcedeki-kucuk-dostum-kirpi-hommer.html






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.