"Ağrım olsa bağıramam, aslan görsem kaçamam, kuyruğu ne de tatlı dersiniz ama avcı vurunca afiyetle yersiniz, çok da üşüdüm, kürkümü geri verseniz.. Tavşanım ben, keşke dostum olsan sen.." (Tawşi)

11 Ocak 2017 Çarşamba

AHMET HAKAN ve KEDİSİ

Benim yazılarımdan da bilirsiniz ki Ahmet Hakan bu aralar sokak hayvanlarına karşı çok merhametli davranıyor ve güzel yazılar yazıyor. Peki bunun sebebi nedir? İşte bu yazıda gizli;

Yeni dostumla tanışın
MHP’ye buradan vurulamaz
-EBU Hureyre, Peygamberimizden en fazla hadis rivayet eden sahabe...
*
-Arapçada “hirra” kedi demektir, “hureyre” ise “kedicik” demektir. Ebu Hureyre... Yani “kedicik babası”.
*
-Ebu Hureyre, bir gün sokakta bir kedi yavrusu bulur. Yavru kediyi alır ve sevmeye başlar. Bu sırada Peygamberimizle karşılaşır ve yavru kediyi cüppesinin içinde gizler. Hz. Peygamber, “Cüppende ne saklıyorsun” deyince... Yavru kediyi gösterir. Bunun üzerine Hz. Peygamber, “Sen kedicik babasısın” der. Yani Ebu Hureyre’ye bu ismi Hz. Peygamber verir.
*
-Peygamberimizin de bir kedisi olmuş. Kediye “Müezza” adını vermiş. “Müezza”, çok güzel bir Habeş kedisiymiş. Ağzının içinde üst damağında bir leke varmış. İşte bu yüzden ağzının içinde üst damağında leke bulunan kedilere “Müezza soyundan geliyor” denir.
*
-Hz. Peygamber, kedisini çok severmiş. Namaz kılarken yanına geldiğinde onu itmezmiş. Kedileri “temiz” olarak kabul eden Peygamberimiz, kedinin içtiği suyun artığıyla abdest alırmış.
*
-“Madem bazı farzları yerine getiremiyoruz, bari bir sünneti ihya edelim” diyerek bir arkadaşımızın kedisini sahiplendim. Bir ismi varmış kedinin ama ben ona yeni bir isim verdim. Sert bakışlarından dolayı “Sekter” dedim ona. Dostumuz “Sekter”, şimdilik yeni ismine, yeni kimliğine ve yeni ikametgâhına alışmaya çalışıyor.
*
-Şu kadarını söyleyeyim: Hayata artık çok farklı bakıyorum. Hatta Melih Gökçek’e bile. 

http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/ahmet-hakan/mhp-ye-buradan-vurulamaz-29446744

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.