"Ağrım olsa bağıramam, aslan görsem kaçamam, kuyruğu ne de tatlı dersiniz ama avcı vurunca afiyetle yersiniz, çok da üşüdüm, kürkümü geri verseniz.. Tavşanım ben, keşke dostum olsan sen.." (Tawşi)

9 Eylül 2014 Salı

CEVAP; SN. PÜSKEVİT SÜT


              Yazdıklarınız beni hüzünlendirdi, kısa sürede bu kadar tavşan dostu edineceğimi tahmin edemezdim, hala bu ölüm beni çok etkiliyor, bir tavşan kelimesi geçtiğinde ağlayacak hale geliyorum. Kedilerim ise bu dönemde beni gerçekten destekliyor. Yazmayı bırakmayı kesin düşündüm, ta ki o adını anmak istemediğim FB'li milli kalecimizin sokak köpeklerini zehirletme demecini verene kadar, o gece beynime kan sıçradı, bir hışımla bilgisayarı açtım ve ölümüme kadar sokak hayvanları için elimden geleni yapacağım dedim. Tavşanlar için de çok düşündüm; bu blog önce tavşanlar hakkında bilgi vermek içindi sonra sokak hayvanları için de oldu ama bu süre içinde birçok kişi tavşan sahiplendi, bloğumun benzeri birçok tavşan bloğu açıldı, yani insanlar için belki de özendirici oldu ve belki de birçok tavşan bu yüzden öldü, yani özenme olmasa insanlar belki de tavşan sahiplenmeyecekti, o yüzden de bilemedim ve artık sadece sokak hayvanları hakkında yazmayı planlıyorum. Çünkü kısa bir süre sonra barınaklarda çok feci şeyler olacak, gözümle gördüm, yakında açıklayacağım, bir an önce herkes barınaklardan kedi ve köpekleri kurtarmalıdır. Ama en azından tavşanların su içtiğini birçok kişiye öğrettiğimi düşünüyorum. Süt için de geçmiş olsun, umarım ayağını çok sıkı sarmamışsınızdır yani sıkı olsun ama kangren de yapmayın ona dikkat edin, kaç veteriner, kaç sokak köpeğinin bacağını bu yüzden kesmiştir anlatamam. Bir veterinere de kaç gün sarılı durması gerektiğini danışın. Ağrı kesici cümlenizden sonrasının devamı gelmemiş ama tahmin ediyorum. Tavşanlar çok narindir, kedi ve köepek gibi değillerdir, o yüzden bir kediye verilen ilaç tavşana çok çok daha az dozda verilmelidir ve her ilaç tavşana uymaz, o yüzden bir veterinere danışıp vermelisiniz. Ayağı umarım en kısa sürede iyileşir, şimdilik fazla hareket ettirmeyin, çok geçmiş olsun, acımı içtenlikle paylaştığınız için teşekkür ederim.  

12 yorum:

  1. önemli değil.dün sütü gezdirmek için dışarı çıkardım.2-3 çocuk gördüm bir yavru kediyle oynuyorlardı.daha doğrusu işkence.çok geçmeden kedi kaçtı ve yanıma geldi.çok kızdım çocukların hepsini kovaladım :D .yavru kediyi sütün yedek kafesinde besliyorum.büyük ihtimal pireli ama umrumda değil.o olaydan ve senin yazdıklarından sonra artık sokak hayvanlarına daha çok önem veriyorum.hem kendimden zayıf bir canlıya neden yardım etmiyeyim ki.sadece bukadar olsa.haberlerde hayvanlara yapılan işkenceler,tecavüzler,deneyler.. hayvanlar bunları haketmek için ne yaptı ki.şu an 11 yerde su ve mama kabım var.hergün dolduruyorum gördüğüm bütün sokak hayvanlarıyla tanıştım.bazıları biraz hırçın ama yola geliyorlar.hepsine tasma takıp isim verdim.onlar artık yalnız değil.onlar için başka neler yapılabilir ? gelelim bloğa sokak hayvanları hakkında da yaz ama tavşanlar için gelen sorular kesilmeyecektir.bu sorularıda yanıtsız bırakma.hem insanlar zaten eski yorumlara bakıp sorunlarını aramaz.direk yorum ile sorarlar.oyüzden bence sorum var 1 ve sorum var 2 yi sil yerine yeni boş bir sorum var ekle.hem bende soruları görebileyim.acil sorular için bende sana yardım ederim..nöbetçi yorumcu olarak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah sizden razı olsun, ne güzel sevaba girmişsiniz hem o kediyi kurtararak hem de diğer sokak hayvanlarına yardım ederek.. Benim yaptığım şöyle ufak şeyler var örneğin sokakta bakıyorum en azından mahallemde de, kimsesiz, esnafın beslemediği veya yeni terkedilmiş bir hayvan varsa fotoğrafını çekip bloğuma ve Petarkadas.com'a ücretsiz ilan veriyorum, birçok kedi ve köpeği böyle sahiplendirdim, daha sonra ara sıra sahiplenenleri arayıp soruyoruz, iyi haberlerini aldıkça, foroğraflarını gördükçe çok mutlu oluyoruz. Ağaçlara ahşaptan içine 1 kedi sığacak kedi evleri yapıp düşmeyecek şekilde takabilirsin, kışın onlar için iyi olacaktır hatta köpeklerden daha iyi korunacaklardır. Bu arada kurtardığınız kedi 3 aylıktan büyükse 5 TL'ye satılan ucuz bir pire tasması alabilir, çok sıkı ya da çok bol olmayacak şekilde takabilirsiniz. Ben arada şey de yapıyorum, mesela toz ve damla şeklinde kedi pire tozu ve damlası aldım, 3 ayda bir sokak kedilerinin boyunlarına 2 damla veya 3 kez tozdan döküyoum, pireleri yokoluyor, sonra yemek artıklarını onlara ve kuşlara veriyorum, kışın özellkikle yemek sorun oluyor. Mahallenizde restoran, hastane, fastfood dükkanı, belediye tesisi.. varsa gidip konuşun, hergün yemek artıklarını ayırıp verebilirler, bunu konuşabilirsiniz ya da vaktiniz varsa gidip siz alıp hayvanlara dağıtabilirsiniz. Ağaçlara küçük ahşap kuş yuvaları da yapabilirsiniz. İnsanlar eğitilmedikçe, hayvan yasaları katılaşmadıkça hayvanlara eziyet de bitmeyecektir, herşey ailelerde ve devlette bitiyor. Hayvan eylemleri gördükçe arkadaşlarınızla birlikte katılmaya çalışın. Arkadaşlarınıza yaptıklarınızı anlatın ve onların da yapmasını sağlayın. Evet, sorular azalır sandım ama her geçen gün artıyorlar. Daha fazla Sorum Var yapamıyorum çünkü yalında menüde yer kalmayacak o yüzden başka yazıların altına sorular bırakılırsa şimdilik daha iyi olacaktır. Duyarlılığınız için teşekkürler, öbür dünyada onlar dile gelecek ve yaptığınız iyilikleri tek tek anlatacaklardır.

      Sil
    2. Bir de kedi ve köpeklerde iç parazitler oluşur, eczaneden 5 TL'ye alacağınız bir Kontil şurup ve birkaç şırınga ile 2 ayda bir sokak hayvanlarının ağızlarından (eczacı ve veterinerlere danışıp dozunu araştırın ben şişeyi iyice çalkalayıp 0,5 cc veriyorum, sonra 15 gün sonra yine uyguluyorum), şırınganın iğnesini çıkarıp biberonla süt verir gibi verebilir, onları ölümcül parazitlerden kurtarabilirsiniz.

      Sil
  2. teşekkürler elimden geldiğince hepsini yapmaya çalışıcam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek, Allah sizden razı olsun :)

      Sil
    2. ya şuanda çok kızgınızım.bütün edirneyi gezdim.tam 10 tane veterinerden hiçbiri sorularıma bile cevap vermedi.sadece kedi ve köpeklere bakıyorlarmış.hadi tamam da enazında bi sarın bi kırık varmı bakın dedim.ellemediler bile ya yuh insanlık ölmüş.insan veteriner olarak değil bi insan olarak yardım eder bari . bende abisi olarak şuanda çok çaresizim .son çare sensin .bak şimdi ayağı diğerinkine göre kızarık yani kemikleri kırmızı .sütün umrunda değil :) kafası hep yemekte.gezebiliyor .kırık varmı hala bilmiyorum ama kırık olsaydı hiç üstüne basamazdı heralde .sanki biraz ezilmiş gibi sarmam gerekirmi ? saracaksam sıkımı çok çok gevşekmi yoksa normalmi ?

      Sil
    3. Merhaba, sizi çok iyi anlıyorum, sonra veteriner hekimler hep bana çığırıyor ama işte ben de onlara bu yüzden kızıyorum. Şuna gittniz mi bilmiyorum ama bir bakın derim, Öncü Veteriner Kliniği, linki aşağıda veriyorum, çünkü tavşandan da anladıklarını yazmışlar ve oldukça eski bir klinik, Edirne gibi bir ilimizde veterinerlik fakültesi olmaması ne kadar kötü..
      http://www.googlefirmalar.com/oncu-veteriner.html

      Sil
    4. İyi bir veteriner dokunarak kırığı anlayabilir ama röntgen de gerekebilir, çünkü ezik veya çatlak da olabilir. İstanbul'un hali de oradan farksız merak etmeyin. Sargı bezi ile çok aşırı sıkmadan küçük bir bölgeyi sarabilirsiniz, tavşanlar çok hareketli hayvanlar olduklarından kırığa aldırmayıp zıplamak isteyecektir, yani ondan anlayamazsınız ama yaşı küçük olduğundan hemen iyileşecektir diye düşünüyorum. Benim 2 sene önce ayak parmağım kırılmıştı ve üstüne uzun süre basamadım yani en azından desteksiz, çizmesiz hiç basamıyordum fakat tavşanlar sürükleyerek koşabilirler, fazla hareket ettirmemelisiniz. Sargı da uzun süre durmamalı, veteriner tarafından kontrol edilmelidir.

      Sil
    5. edirneyi dolaştığım gün orası kapalıydı.bende 1 veteriner için tekrar gelmedim.aslında o veterinere hiç güvenmiyorum püskevit yaralıyken, püskeviti oraya götürmüştüm.kocaman bir yara vardı bacağında eti gözüküyodu .hiç iğne vurmadı sarmadı yarayı temizlemedi sadece elledi yok bişe dedi ve30 tl aldı.ertesi gün püskevit öldü.çok kalitesiz bir yer böyle küçücük kazıkçı ama yinedesüt için gidicem.ya bu arada senin evinde kaç tane hayvan var ?

      Sil
    6. Tabi ki siz daha iyi bilirsiniz, ben orayı doğal olarak tanımıyorum. O zaman oraya sakın gitmeyin derim. Oraya dava bile açabilirsiniz tavşanıma hiçbirşey yapmadı ve akabinde öldü diye, bir avukata danışın derim.. Benim şu an evimde 10 kedi, bahçedekilerin sayısını ise bilmiyorum ama minimum 20-30 vardır. Onun dışında mahallemde hergün düzenli yemek yemeye gelen köpekler de var.. Yıllardır mini bir barınağız.

      Sil
  3. :) sen çok iyi bir insansın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, siz de öyle.. Keşke herkes sokağındaki, mahallesindeki sokak hayvanlarına sahip çıkıp beslese o zaman hiç sorun kalmazdı.

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.