"Ağrım olsa bağıramam, aslan görsem kaçamam, kuyruğu ne de tatlı dersiniz ama avcı vurunca afiyetle yersiniz, çok da üşüdüm, kürkümü geri verseniz.. Tavşanım ben, keşke dostum olsan sen.." (Tawşi)

1 Eylül 2014 Pazartesi

ALIP BU ADAMI SÜRÜKLEYECEKSİN!


http://webtv.hurriyet.com.tr/2/66494/0/vahset-kopegi-motosiklete-baglayarak-surukledi


        Bu linkte insan diyemeyeceğim şahıs Hatay'da bir köpeği motorsikletine bağlıyor, sürükleyip ayaklarını parçalıyor, esnaf zor kurtarıyor ama iş işten çoktan geçmiş, köpeğin ayakları gitmiş. Şahsın plakası gözüküyor, savcılığa şikayet edilip para cezasına çarptırılması için ben de Haytap'a bildirdim, ilgilenilir mi bilmiyorum ama üzerinde duracağım hatta belki hayvansever milli kalecimiz FB'li Volkan Demirel zavallı sokak köpeğe yardımda bulunur.. Yoksa zehirletir mi.. Lütfen sizler de şikayette bulunun ve bu motorsikletli herif ceza alsın.

12 yorum:

  1. Merhaba tawsi , bloga butun olanlara rağmen devam ettiğin icin tesekkur ederim .Merak etme mutlaka bakan ve bilgilenen insanlar var bu sitede.Mesela ben .Suni deri nasolsa diyip ayakkabıdan bilekliğime kadar deri kullanırdım .Artık almıyorum bile.Simdi senden bir ricam olcak .Sokaktan aldığım bir kedi var . fakat cok az yiyor. Kemiklerini sayabiliyorsunuz.Ailemlen yasadığım icin onların parasını kullanıyorum ve bir sokak kedisine veteriner parası harcamaya ikna edemiyorum .Kedimin iştahını açabilcek ne öneriyorsunuz . En kaliteli mamayla beslıyorum ama cok az yıyor .* reklam yapmak istemem ama whiskas , bir öneriniz varsa onerebilirsiniz* kedime kilo aldırmak icin ne yapabilirim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, sizin de payınız gerçekten büyük, tabi bir de milli kalecimiz sağolsun.. Çok teşekkür ederim, küçük bir konuda bilgi verdiysem bile çok sevindim. Şu an bu yazıyı yazarken salonda etrafımda 9 kedi var, cevaba gelirsek kediyi kurtardığınız için öncelikle tebrikler, kediniz kaç aylık bilmiyorum ama iç parazit aşısı yaptırmalı veya veterinere sadece danışarak eczaneden 2-5 tl arası böyle bir hap/şurup alıp kullanarak varsa iç parazitini yok etmelisiniz, iç parazit kilo aldırmaz çünkü, daha sonra da dış parazit olan pireleri varsa onlardan kurtulmalısınız (3 aylıktan büyükse). Whiskas kedilerin böbreklerinde sorun yaratabiliyor ve içindeki maddelerden aşırı bağımlılık yaratıyor, ben evimdeki sokak kedileri için temizmama.com'dan aldığım Mitcho sebzeli ve tavuklu kullanıyorum, bayılıyorlar, yaşlı İran kedim ise Royal Canin Fit 32 yiyor. Mamasını açık alıyorsanız 3-4 farklı mamadan çeyrek avuç çeşit alın, ücretsiz vereceklerdir, belki farklı bir markayı veya türü sevecek, mesela benim kedilerim balıklı mama sevmez, tavuklu yerler. Aynı mamadan bıkmış da olabilir. zaten sürekli aynı mamayı vermek alerji de yaratabilir. Ona örnek götürün belki böyle bir mama seçecektir. Eğer böyle de olmuyorsa biraz doğal ürünler verin, kaynatılmış tavuk eti, kaynamış ciğer, pişmiş balık, yoğurt gibi (süt ishal yapabiliyor).. Bu arada kedinize hergün temiz bir yerden 2 avuç uzun yeşil taze çimen toplayıp yıkayıp vermelisiniz, bir hastalığı varsa yer ve bu ona iyi gelecektir. Dişlerini de kontrol edin, annesiz kedilerde az anne sütü içtiklerinden çok erken diş çürümesi ve diş eti hastalıkları olur. Eğer bunlarla sonuç alamazsanız veterinere danışıp bir vitamin alın ve yaşına göre denilen dozda verin, kısa sürede kilo alacak ve oldukça hareketlenecektir ama aşırı kullanımında kedi fazla kilo alacaktır, buna da dikkat edin.

      Sil
    2. Tabi bir de iç parazit ilacına, mama değişikliğine rağmen kilo almıyorsa hormonal olabilir, troid bezi fazla çalışıyor olabilir tabi bu nadir birşey yine de aklınzıda bulunsun. Bir de mamanın protein oranına bakın çünkü kediler için en önemli şey protein oranıdır, mamanın protein oranı yüksek olmalıdır.

      Sil
    3. öncelikle kediyi başlarda her sokak kedisine olduğu gibi sadece karnı doysun diye besliyodum . fakat sonradan bu kediye fazla bağlandım ve bilinçlendim ( onu nasıl daha iyi beslerim diye kara kara düsünmeye basladım ). başlarda aşırı derece sevdiği bir mama vardı kilosu 5 liraydı marketten alıyorduk .Sonra bunun kalitesiz olduğunu dusundum aldığım diğer mamayıda sevmedi 10 liralıktı simdi zorla whiskas yediriyorum ama cok az yiyor .Kedinin tam yaşını bilmiyorum . Ben onu bebekken bulmadım .Yaşını oğrenmem icin veterinere gitmem sanırım lazım ama dediğim gibi buna imkaanım yok .Yarın yada ondan sonraki gün veterinere gidip iç parazit icin surup oneri almak istiyorum .Birde kedimin bütün sağlığının gözden gecirilmesi / yani sadece ic dıs parazit varmı diye değilde en ufak birseyi olsun var mı / diye götürmem sizce ortalama olarak kaç liraya maal olur ? İlk defa whiskas yemeyen kedi görüyorum ya . Mahalle kedisine atsam 2 dakikada yok eder. Birde basında bekliyorum eve almadığım icin her canı istediğinde yemek yiyemiyor ona günde bir kaç kez veriyorum orda yediği kadar yiyor. Yoksa diğer kediler gelip yiyor. cevap ve ilginiz icin tesekkür ederim .

      Sil
    4. Bence Whiskas'ı bırakın. Sevdiği bir mama bulun, ucuz da olsa o seviyorsa sorun yoktur çünkü nice pahalı mama kedileri hasta etmiştir. Ben kedilerime iç parazit şurubu olan Kontil'i kullanıyorum, eczanelerde 3-5 tL'ye satılıyor, vahşi kedilere sosisin içini bıçakla oyup içine koyup sonra tekrar ağzını etle kapatıp veriyorum, daha uysal kedilerime ise ağızdan iğnesiz şırınga ile biberonla süt içirir gibi bir seferde hızlıca veriyorum. Kontil'i kedilerimizin veterineri önermişti, yıllardır kullanırız, kedi ve köpeklerde oldukça etkilidir. Küçük bir doz verdikten sonra 10 veya 15 gün sonra aynı dozda tekrar vermelisiniz sonra da iki-üç ayda bir tekrarlamalısınız, isterseniz İ.Ü.Veterinerlik Fakültesi'ni arayıp hem Kontil dozunu hem de muayene ücretlerini sorun derim. Tüm kedilerde dış parazit olan pireler vardır, pire damlası, pire tozu veya pire tasması kullanmalısınız. Diğer dış parazit olan keneler ise çok otlu yerlerdeki kedilerde ve çok nadiren görülür. Kene görürseniz cımbızla tek seferde almanız yeterlidir. Tabi ki sağlığı gözden geçirilmelidir. Şimdilik dediğiniz gibi başında yemek yerken beklemelisiniz sanırım. Ne demek..

      Sil
    5. Merhaba tawşi . gene yardımına muhtacım . Ve seni bir kez daha rahatsız edicem . En sonunda kedimden daha mı değerli diyip veterineri çağırttırdım .kedi veterineri girince resmen şoka girdi .Kacmaya basladı tutamadık .Veteriner bana kafesini bıraktı buna yakala sonra bizi ara biz gelip alalım diye.Simdi ise kediyi kafese sokamıyorum . Ön ayaklarını taş gibi yapıyor arkadan itemiyorum .Kafesin icinede girmeye asla ikna edemiyorum .İcine yemek koysam desem artık tek bir lokma bile yutmuyor.Bakmaz bile.Sabahtan beri ne benim ne onun cekmediği kalmadı.Lütfen kedimi nasıl bayıltcam söyleyin ölcek diye o kadar korkuyorum ki..Kediyi bayıltıp icine koymayı dusunuyorum .Veteriner eski bir olayda bana vermisti tüpü 100 liraya yakın gelmisti tekrar bas vuramam ona yoksa veterinere birsey veremem :& Kedinin kafese girmesi icin kendi arzusuyla eğilmesi gerekiyor biraz.

      Sil
    6. Yada daha parlak yanıtınız varsa mutlaka anlatın nolur ... kedim artık dayanamayacak . artık buradan gidiyorum 1 gün sonra .O zamana kadar veterinere vermem lazım .Sonra dedem bakıcak ona. (Eve alınıp sonra baskalarına kakalanan kediler gibi düsünmeyin kedinin asıl bakanı dedemdi .Ben ona yakından ilgi duyduğum icin özenli olarak yetistirmeye basladım )Kediyi kafe sokmaya calısınca geri geri tepiyor zorla kendini . Hicbirsekilde koyamıyorum .Ağlaya ağlaya kedinin ölümünü izlemek dayanılmaz..

      Sil
    7. Marhaba, ne demek.. Hayvanlar veterinerleri pek sevmez çünkü olayı hemen hissederler :) Uzun bir ipi kafesin içinden geçirin yavaşça ileriden içine doğru çekin sonra hemen kapısını kapatın belki işe yarar. Olmadı kaleci veya deri kışlık eldivenleriniz varsa bunları giyin, üzerinize uzun kollu kalın bluz ve ayağınıza da kot pantolon giyin, yoksa çizebilir sizi de, tabi önce kafesi ters koyun yani ağzı yukarı gelsin ama bir gökdelen gibi uzunca yere dikin, sonra kediyi yakalayıp ense ve arka ayaklarından destek verip içine koyun.

      Sil
    8. iceri hic gitmiyorki kafese. ipini cekip kapatamıyorum . diğerkinleri bulmam o kadar zor ki birde bacağım yaralı kot falan giyemiyorum :/ Dediğinizi denedim ama suratıma atlıyıp çizer falan diye korkuyorum. Off tanrım napıcam ben bugun son gunum

      Sil
    9. Umarım kediyi yakalayabilmişsinizidir..

      Sil
  2. Güzel haberlerle tekrar karsındayım tavsiii :D Bugun onu yakaladım . Ama yarın gitmeliyim genede :/ Fiyat cok tutarmı sence ? Ne kadar tutar tahmin edebilirmisiniz?Veteriner 2 saat bekletti onu gelcem diye.Gözler kocaman oluyor sanırım korkunca.Ama simdi veterinerde genel kimliği cıkartılıyor.Nesi var nesi yok .. Yardımınız icin cook cok tesekkür ederim . Anonim bacı olarak :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim. Çok tutacağını düşünmüyorum, birşeyler yapmasını rica edin sizi kırmayacaktırlar. Tahmin edemiyorum çünkü her ilin farklı bir politikası var ama fiyatlar İstanbul ile kıyaslanmamalı :) Karnesi olması güzel tabi.. Ne demek ne yaptım ki.. Evet dün de bir dostum ile Yetiş Bacım'a döndüğümü yakında faxlar gelmeye başlayacağını konuşuyorduk :)

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.