"Ağrım olsa bağıramam, aslan görsem kaçamam, kuyruğu ne de tatlı dersiniz ama avcı vurunca afiyetle yersiniz, çok da üşüdüm, kürkümü geri verseniz.. Tavşanım ben, keşke dostum olsan sen.." (Tawşi)

19 Temmuz 2013 Cuma

TAVŞANLAR ve KOKU





    Yaz aylarının en sıcak günlerindeyiz, gerçi şu anda İstanbul'da yağmurlu, garip kapalı bir hava var ama olsun, sıcak işte :)  Bu arada bana sık sık tavşanların koku sorunuyla ilgili sorular geliyor. Hepsine aynı cevabı veriyorum. Tavşanlar kötü kokmaz, onlar sadece mis gibi kokarkar. Hatta doğuştan Tawşi Armani Code, Milky de Chanel No:5 gibi kokuyor, şaka yapmıyorum :) Tavşanların gıgıları altında ter bezleri vardır, oradan bir sıvı salgılanır, ön patileriyle aldıkları bu temizleme sıvısını tüm vücutlarına yayarlar ve mis gibi kokarlar, özellikle başları parfüm gibi kokar. Kedi gibiler, onlara bayılıyorum. 
    Bana gelen sorular ise pis kokmaları yönünde.. Pis kokma olayını anlamıyorum çünkü benim tavşanlarımda hiç böyle bir sorun yaşamadık. Yaşadıkları yeri hergün zararsız, alkolsüz maddelerle siliyorum. Tuvaletlerini talaşlı tuvalet kaplarına yapıyorlar ve tuvaletlerini hergün değiştiriyorum. Hiç kokmuyorlar ki.. Sadece kötü bakılan tavşan pis kokar. Tabi bir de tuvalet eğitimi olmayan tavşan.. Hollanda Lop Tavşanları doğuştan tuvalet eğitimlidir, diğer tavşanlara göre daha kedi gibidirler, tuvaletlerini sadece bir köşeye yaparlar. Ama bazen bazı tavşanlar birkaç yere birden tuvalet yapabilir veya istemediğiniz yerlere kaçırabilirler. Bu durumda tabi hoş olmayan kokular oluşabilir. Ama bu da sizin elinizde. Ona istediğiniz eğitimi verebilirsiniz. 
        Bir de kötü kokan tavşanları lütfen yıkamayın. Kirli popo olayına tutulmuş tavşanları anlıyorum ama onların bile sadece popo kısmını yıkayın veya silin diyorum. Onun dışında tavşan yıkanmaz. Yıkarken burun ve kulaklarına su kaçarsa ölümcül sonuçlar olabilir. Yıkanırken stres olurlar sağa sola zıplamaya çalışırlar, şoka bile girebilirler korkudan, 1 aylık bebek tavşanını yıkayanı bile duydum, lütfen böyle şeyler yapmayın. Onlar çok hassas hayvanlardır, köpek yavrusuna benzemezler ve oyuncak değildirler. Biraz doğal yaşamalarına izin verin. 

3 yorum:

  1. İlan bana ait değil. lütfen sayfanızda paylaşın. çok acilmiş.

    ADANA' DA ACİL YUVA ARIYOR. 2-3 GÜN İÇİNDE SAHİPLENDİRİLMESİ GEREKİYORMUŞ İsteyen kişi linke tıklayıp ulaşabilir.
    http://www.tavsansevgisi.com/forum_posts.asp?TID=9567&PID=104281#104281
    Bilgileri
    "arkadaşlar adanada 14 aylık bir erkek tavşan besliyorum. adı texas.daha önceden de ayrılacak gibi olmuştuk ama vermemiştim kimseye. ama bu sefer kesin ayrılmak zorundayım tavşanımdan. çünkü artık yurt dışında bir hayata başlayacağım. acilen 2-3 gün içinde acilen tavşanımı iyi bir sahibe vermek istiyorum. iyi bir sahip olacağına inanan varsa lutfen ozelden mesaj atsin. tavsanimin ozellikleri ise soyle : gozleri gri - siyah ve mavinin tonlarindan olusuyor , tuylerinin yarisi gri ve yarisi bembeyaz. grinin her tonunu gorebilirsiniz. asiri derecede zeki , muzige karsi duyarli , tuvalet egitimini cabuk ogreniyor , asiri hareketli , gelip sokulup kendini size sevdirmeyi cok iyi biliyor. tam bir kitap canavari . nadirende olsa kablo kopariyor. 14 aylik . erkek . oyun oynamayi cok seviyor . yemeginizden yemek asirmaya bayiliyor . ayrica izin verirseniz sizle uyumak icin can atar . ha bir de sabah uyanamadigimda ustumde kosup ziplayip beni uyandirdigi cok olmstur :)) adi ise : texas . gel , kos , pist , yapma , tuvalet , mama gibi kelimeleri anliyor sanki :))

    böyle güzel bir tavşanın kötü koşullarda bi hayata devam etmesini hiç istemiyorum. lütfen acilen benimle irtibata geçin. çünkü adanada sadece birkaç günüm kaldı.."

    YanıtlaSil
  2. malsın kızım

    YanıtlaSil
  3. Aynen kızım malmısın herhâlde bir tahtan eksik

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.