"Ağrım olsa bağıramam, aslan görsem kaçamam, kuyruğu ne de tatlı dersiniz ama avcı vurunca afiyetle yersiniz, çok da üşüdüm, kürkümü geri verseniz.. Tavşanım ben, keşke dostum olsan sen.." (Tawşi)

29 Temmuz 2013 Pazartesi

LÜTFEN TAVŞAN BESLEMEYİN!







           Burası bir tavşan bloğu, o ne biçim başlık diyorsanız, evet doğru, burası bir tavşan bloğu ama gözlemlediğim şeyler var:

1) Hergün birsürü yeni ilan görüyorum :"Tavşanıma bakmama ailem artık izin vermiyor, üzülerek ayrılacağım."

2) 6 adet yeni Hollanda Lop Tavşanı yavrum "ücretsiz" sahiplendirilecek (Telefon açınca tanesi 250 TL'den başlıyor)

3) Alerjim var, koku yapıyor, yurtdışına gideceğim, taşınacağım, hamileyim, site istemiyor türünde bahaneler üreterek tavşandan kurtulmak isteyen yetişkinler. (Hadi hamilesin, bu tavşan önceden senin bebeğin değil miydi, sen ne biçim bir anne adayısın, sen yakında kendi çocuğunu da terkedersin!)

4) Yaban tavşanlarımı sahiplendireceğim, sayıları 100'e yaklaştı ilgilenemiyorum (Yaban tavşanının senin evinde ne işi var, doğadan niye koparırsın, kopardıysan neden bilinçsiz üretiyorsun?)

5) Elimde 200 adet kafesli Ankara tavşanı var, yünleri için üretiyordum ama iflas ettim, çiftliği kapatıyorum, satılıklar. (Annenin karnından tavşan yünüyle çıktın sanki! Normal mont giy be adam!)


           Ve daha niceleri.. Sizlere sesleniyorum! Tavşanlar sizin oyuncaklarınız değil, onlar doğanın, ekosistemin birer parçasıdır, bu hayvanlara bakamayacaksanız almayın, zaten parayla hayvan ticareti yapılmasına karşıyım, onlar mal değil. Bir de alıyorsunuz, bakamıyorsunuz, ne internetten araştırıyorsunuz, ne veterinere danışıyorsunuz. Önüne iki yaprak marul koymakla tavşan beslenmez, bu devirde hala tavşan su içer mi diye gelip soru soruyorsunuz bana, lütfen onlara eziyet etmeyin, bakamayacaksanız neden alıyorsunuz. Sonra Tawşi ve Milky gibi terkedilmiş tavşanlar oluyor etrafta.. Ya onlar yine tavşandan anlamayan ve hiç ilgilenmeyen insanların eline geçerse? 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.