"Ağrım olsa bağıramam, aslan görsem kaçamam, kuyruğu ne de tatlı dersiniz ama avcı vurunca afiyetle yersiniz, çok da üşüdüm, kürkümü geri verseniz.. Tavşanım ben, keşke dostum olsan sen.." (Tawşi)

10 Temmuz 2013 Çarşamba

TAVŞANLAR VE HAVUÇ




            Biliyorsunuz ki Tawşi benim tüylü süper kahramanımdır ve kendisi süper bir tavşandır :) Tawşi, yaşama direnmiş ve hayatını yeniden başlatmıştır.
            Bugün tavşanlar ve havuç meselesine değinmek istiyorum.
            Televizyondani çizgi filmlerden hep tavşanlar sadece havuç ya da lahana ile beslenirmiş intibası yaratılır. Bu çok yanlıştır. Çizgi film karakteri Bugs Bunny sürekli havuç yer, ben havucu çok yerim, lahanayı severim diye çocuk şarkılarıyla büyümüşüzdür. Evet tavşana verseniz ikisini de bayıla bayıla yer doğru ama sırf bunlar verilerek çok yanlış bir besleme yaparsınız. Ergenlik dönemi sonrası tavşanınıza büyük bir havucu 3 e bölüp, haftanın üç ayrı günü verebilirsiniz. Tavşanın yaşı arttıkça havuç boyunu büyütebilirsiniz. Havuçta çok fazla şeker vardır bu yüzden tavşanlara çok verilmesi iyi değildir. Lahanaya gelirsek, fazla lahana ishal ve guatr olmalarına yol açabilir. Kısacası lahana çok nadir verin.
          Her tavşan süperdir :)




         

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.