"Ağrım olsa bağıramam, aslan görsem kaçamam, kuyruğu ne de tatlı dersiniz ama avcı vurunca afiyetle yersiniz, çok da üşüdüm, kürkümü geri verseniz.. Tavşanım ben, keşke dostum olsan sen.." (Tawşi)

19 Şubat 2013 Salı

KÜRK YASAĞI KONULMALI!

Avlayana 5 yıl hapis

Avlayana 5 yıl hapis

Kürk konusu hayvanseverler ile bazı ünlü isimleri bugüne kadar hep karşı karşıya getirirken Orman ve Su İşleri Bakanlığı, Türkiye’de tilki dahil kürkü için avlanan hayvan bulunmadığını açıkladı.

Orman ve Su İşleri Bakanlığı geçmiş yıllarda sadece tilkinin bu amaç için avlandığını, ancak 2008’de yapılan yasa değişikliği ile tilki avlayanlara 2 yıldan 5 yıla kadar hapis cezası uygulandığını, bu nedenle son yıllarda hiç kimsenin kaçak tilki avına çıkmadığını açıkladı. Yetkililer, “Tilki dışında Türkiye’de kürkünden faydalanılacak bir hayvan yok. Ünlü yabancı markalar kürkten yapacakları giyim eşyaları için Afrika ülkelerinde avlama yaptırıyorlar” dedi. Yetkililer, Türkiye’ye sadece dışarıdan bu tip giyim eşyalarının geldiğini bildirdi.

18/02/2013 - 9:32
Finikede çamları kesenlere niye müsaade ediyorsunuz. Bu hayvanlar ağaçlar kesilince nerede yaşayacak. Çevre bakanlığı ne yazıkki çevreyi korumakta çok zayıf kaldı.
 
18/02/2013 - 9:03
Günün en güzel haberi. kaçak avcılara 5 yıl bile az aslında.

TAWŞİ DER Kİ;  O zaman neden internette hergün avlanan tilkilerin boy boy avcıların ellerinde olduğu fotoğrafları görüyoruz? Tilki dışında nasıl yok? Tavşan, Chincilla tavşanı, vizon gibi hayvanlar var, o zaman neden bazı alışveriş sitelerinde "50 adet, 100 adet Chincilla tavşanı kafesleriyle satılık" diye ilanlar görüyorum ben? Orman ve Su işleri Bakanlığı'nı göreve çağırıyorum!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.