"Ağrım olsa bağıramam, aslan görsem kaçamam, kuyruğu ne de tatlı dersiniz ama avcı vurunca afiyetle yersiniz, çok da üşüdüm, kürkümü geri verseniz.. Tavşanım ben, keşke dostum olsan sen.." (Tawşi)

13 Nisan 2014 Pazar

CEVAP; TAVŞANDAKİ PİRELER


SORU:  İyi günler benim 1bucuk yasında lop tavşanım var fakat belınle sıyah pıre gördüm bu dahada cogaldı bakımını yapıyorum gecıyor tekrardan baslıyor. veterınerler zaten anlamıyor ne yapmalıyım? sımdı ıse kulagını kasıyor yesıllık hıç yemıyor. ( dıslerı cok cabuk uzuyor artık kesmek zorunda kalıyoruz) yardım edın bır ilac varmıdır?


CEVAP;
              Merhaba, tavşanınız çok küçük, lütfen ona 5 aylık olana kadar yeşillik vermeyin yoksa ishalden ölür. Yavru tavşan maması, palet kuzu yemi ve karışık güvercin yeminden oluşan öğünlerle besleyin, önünde ise sürekli  taze suyu, kuru samanı, kuru otu ve kuru yoncası 24 saat durmalıdır. Tavşanınızdaki pirelerden korunmak için veteriner, petshop ve internette satılan Frontline yavru kedi pire damlası var, ama bakın çok önemli kısmı yavru kediler için olmasıdır. Yani bu ürünün büyük yetişkin kediler için olanını asla kullanmayın, büyük tavşanlara bile asla kullanmayın. Bu yavru kediler için olan sprey şeklindeki ürünü alıp 3 ayda bir tavşanınızın boynuna, sırtına sürün ve yalamaması için de 20 dakika oyalayın ama yalarsa da fazla birşey olmaz. 20 dakika sonra sorun kalmaz, yalanabilir, daha sonra da tararsınız, pireler bu şekilde ölür. Bu sprey aşırı ucuz bir ürün değildir ama yıllarca kullanabilceğiniz bir ürün olduğundan mutlaka alın, çünkü başka bir ürün asla kullanılamaz. Bu arada siizn tavşanınzı 1,5 aylık, ben bu spreyi çok küçük olduğundan asla önermiyorum, tavşanınız 4 aylık filan olunca mutlaka alın ki bir zarar gelmesin, unutmayın ki 3 aylıktan küçük kedi yavrularına bile yavru kedi pire tasması ve bu damla yasaktır. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.