"Ağrım olsa bağıramam, aslan görsem kaçamam, kuyruğu ne de tatlı dersiniz ama avcı vurunca afiyetle yersiniz, çok da üşüdüm, kürkümü geri verseniz.. Tavşanım ben, keşke dostum olsan sen.." (Tawşi)

21 Nisan 2014 Pazartesi

CEVAP: SAYIN EYLÜL YILDIZ


      Bu çok rastlanmayan bir durum, ben de veteriner değilim ama bu kırmızı lekeler mantara benziyor (araştırmalarıma göre Miami Üniversitesi'ndeki Amerikalı veterinerler böyle demiş) mantar daha çok tüy dökülmesi ile belirirken bazen de kırmızı lekeler halinde kendini gösterebilirmiş. Acilen bir veterinere götürün derim, ayrıca mama olarak ne veriyorsunuz değişik birşey mi yedi, alerji mi oldu bilmiyorum, yine de mantar olmasın diye korkuyorum acil götürün. Çok geçmiş olsun.

2 yorum:

  1. Aslında daha önceden mantar vardı bazı yerlerinde bacaklarında burnunda kulaklarında falan tüyleri dokulmüstü hatta derisi gorunuyordu dökülen yerlerinden. Ama iyileşti şimdi tekrar tüyleri çıktı tekrar mantar mi olmuş yani anladım bu cuma konya sempati veterinere götüreceğim mantar aşısı yapılmadı o yüzden tekrar çıktı sanırım çok sağolun bir fikir olmamı sagladiniz. Çok az yeşillik kuru mama kuru yonca saman ve kuru ot o kadar verdiklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anladım, nüksetmiş olabilir :( Bu arada tüylerinin idrar veya suyla ıslanmamasına dikkat edin, o da etkiler ama eski hastalıktan dolayı sanırım. Mantar çok pis bir hastalıktır, insanlarda bile tam geçti dersiniz aniden yine nükseder, yaşadığı yeri, tuvaletini çok temiz tutun, hep kuru olsun, tuvaletini hergün değiştirin. İyi bir mantar ilacı verilirse inşallah düzelir mantarsa.. Zaten sebze ve çok az meyveye 6 aylıktan sonra başlanıyor. Yedikleri çok normal yani. Çok geçmiş olsun, asla vakit kaybetmeden götürün, mantarda zaman çok önemlidir, Allah korusun geç kalınırsa çok kötü şeyler olabilir, inşallah düzelecektir uzun kulağınız :)

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.