"Ağrım olsa bağıramam, aslan görsem kaçamam, kuyruğu ne de tatlı dersiniz ama avcı vurunca afiyetle yersiniz, çok da üşüdüm, kürkümü geri verseniz.. Tavşanım ben, keşke dostum olsan sen.." (Tawşi)

9 Ağustos 2014 Cumartesi

TAVŞANLARIN TIRNAK DİPLERİNDE ŞİŞLİK VE KIZARIKLIK



          Bildiğiniz gibi tavşanlarda egzama pati altlarında kırmızı yaralar, kabuklanmalar ile başlar çoğu zaman ama dün bir üyemizin tavşanının başına bu gelmiş, tırnak dipleri şişmiş, kızarmış, pütürcükler oluşmuş. Dolayısıyla ben de egzama olmasın diye korktum ve bugün güzel haber geldi. Kendisi tavşanını hemen iyi bir veterinere götürmüş ve bunlar sadece yere çok basmasından oluşuyormuş. Veteriner toprağa basmasını önermiş, sahibi büyük bir leğene toprak koymuş, şimdi içinde devamlı oynuyormuş, çok mutluymuş. İşte tavşanların böyle doğal ortamları olmalıdır. Onlar günboyu bizim gibi ev zeminine basmaya alışkın değillerdir. Size önerim, tavşanınızın odasının bir bölümünü veya balkonunuzu topraklı çimenli bir alana dönüştürün, size de iyi gelecektir. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.