"Ağrım olsa bağıramam, aslan görsem kaçamam, kuyruğu ne de tatlı dersiniz ama avcı vurunca afiyetle yersiniz, çok da üşüdüm, kürkümü geri verseniz.. Tavşanım ben, keşke dostum olsan sen.." (Tawşi)

8 Haziran 2014 Pazar

CEVAP; TAVŞANLARA AŞI


     Merhaba, tavşanınıza aşı yaptırmazsanız size bir zararı olmaz. Tavşanlara yılda bir kez kuduz aşısı yapılır ama ben yaptırmıyorum çünkü evde besliyorum ve diğer fare, yarasa gibi hayvanlarla da temas etmiyor. Tavşanlar zaten kuduz olmaz. Aşı örgütünce bu açıklanmıştır. Sadece arada iç parazit iğneleri yapılmalıdır ki ishal ve benzeri ilerleyen hastalıklar yaşamasın. Ama veterinere danışın artık çok küçük dozlarda (kedi ve köpekten çok daha küçük dozlar) iç parazit ilaçlarını siz de verebilirsiniz. Örneğin kedilerime ve sokak köpeklerine ben kendim bir ilaçtan iğnesiz şırıngayla çekip ağızlarına veriyorum. Bir de tavşanlarda kedi gibi pire olabilir. Bunun için de yavru kediler için satılan "Frontline yavru kediler için pire spreyini" alıp 3 ayda bir vücudunun 5-6 yerine küçük fıslarla sıkıp 20 dakika tüylerini yalamasın diye bekleyin, böylece pire sorunu olmaz. Kuduz aşısıyla ilgili buradan bilgi alabilirsiniz;

http://www.asicalismagrubu.org/d12.asp

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.