"Ağrım olsa bağıramam, aslan görsem kaçamam, kuyruğu ne de tatlı dersiniz ama avcı vurunca afiyetle yersiniz, çok da üşüdüm, kürkümü geri verseniz.. Tavşanım ben, keşke dostum olsan sen.." (Tawşi)

4 Temmuz 2014 Cuma

BEN Mİ SUÇLUYUM, TAVŞANLARDAN ANLAMAYANLAR MI?


     Bu aralar bazı kişilerden ani çıkışlar geliyor. Yaptığım etik değilmiş, tavşanlardan anlamayan veterinerlere saydırıyormuşum v.b...

1) Ben kimseye ilaç önermedim, önermem. Her cümlemde veteriner olmadığımı bas bas bağırıyorum. Daha önce veterinerlerin belli hastalıklar için önerdikleri şeyleri söylerim, veterinerinize danışın böyle yapılmış belki işe yarar derim. Böylece karşımdaki çaresiz kişiye olumlu bir destek ve fikir olur, ya da veterineri tavşandan anlamıyorsa veterinere yardımcı olunur.

2) Ben her veterineri asla zan altında bırakmam. İyileri, tavşandan anlayanları nasıl varsa bir o kadar da anlamayanı vardır çünkü. Bizzat profesörler bana demiştir ki; "İnsanlar tıp fakültesi istiyor, tutmayınca veterinerliği yazıyorlar, hiç hayvan sevmeyen, en ufak şeyden anlamayan dolu veteriner adayı var." diye.. Keşke herkes bir Ragıp Kılıçarslan, bir Tolgay Aytar olabilse..

3) Bu blog tamamen yardım amaçlıdır. İlk önce sokak hayvanları, kimsesiz tavşanlar için kurulmuştur, sonra ise sorular gelmeye başlamıştır, ben kimseyi çaresizce yolda bırakamam, bir kişi tavşan su içer mi dediğinde, yavru tavşanıma sebze mi vermeliyim dediğinde tabiki de doğruya yönlendiririm. Şehirlerinde veteriner olmayan ya da olup da sadece büyükbaşla ilgilenen dolu insan var, bu insanların hayvanları ölsün mü, ya da bilgilenmesinler mi?

4) Madem veteriner adayısınız ve ileride elinizde daha güzel yetki alanınız da olacak, o zaman siz de birer blog açın, insanlara doğru bilgiler verin, önce barınaklardaki hayvanları sahiplenmeyi yaygınlaştırın, veterinerlerin kazanması için petshoplardan hayvan satışını desteklemeyin, tavşan gibi hayvanlarla ilgili bilgiler paylaşın, nedense veterinerlerin çoğu kedi köpekten anlamaktadır, nasıl kbb doktoru, üroloji doktoru var, bir tane de tavşan veterineri görmek istiyorum. Ayrıca bir veteriner adayı da "Yahu sevaptır, herşey para kazanmak değildir, ben de isterseniz sizin bloğunuzda sağlık konularına arada cevap vereyim." demedi.  Demezseniz işte biz de böyle hayvanseverler olarak kendi yağımızda kavruluruz. Bana uzun uzun cevap döşemek yerine buradaki çaresiz tavşanseverlere 2 cevap verseniz daha iyi olur ve iki dua kazanırsınız.

2 yorum:

  1. Merhaba çok acil yardiminiza ihtiyacim var tavsanim 4 aylik bir disi cok sevimli cok hareketli malesef bir hafta önce hastalandi dıskisini yapamadi yemek yemedi veteriner yapacak bir sey olmadigini bir kedi veya kopek olmadigi icin ilac dozlarini ayarlayamayacagini ölecegini soyledi ama yinede zeytin yagi icirebilirsen belki iyilesir dedi bizde malesef bulundugumuz ilcedeki veterinerlerin tavsandan anlamamasi yuzunden son care olarak verdik zeytinyagini dıskisini yapti o gun ama hala yemek yemiyor en sevdigi seyleri bile reddediyor kulaklarinin rengi ve kurku matlasti kipirdamadan duruyor arada gidip suyundan iciyor ama sulugundan bile icecek gucu kalmadigi icin bir kaba su koyduk kafesine.oglum durumuna cok uzuluyor dedigim gibi veteriner daha dogrusu tavsandan anlayan veteriner olmadigi icin cok uzuluyoruz birde diskisini yaptiginda tenis topu buyuklugunde siyahti ve diskisi karnina yapisikti bizim temizlememize izin vermedi kendi temizledi ama su anda otururken bile sallaniyor basi bir denge bozuklugu halsizlik var.ne yapabiliriz oglum her gece ölmesin kımırt diye dua ediyor hergun saatlerce beraber oynuyorlardi cok caresizim Bandirmada oturuyoruz

    YanıtlaSil
  2. Bana acil yardım etmeniz gerekiyor.Bir buçuk aylık tavşanım Karamel ayanı kırdı.Sizce ne yapmam gerekiyor.Çok acil yardım eder misiniz?

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.