"Ağrım olsa bağıramam, aslan görsem kaçamam, kuyruğu ne de tatlı dersiniz ama avcı vurunca afiyetle yersiniz, çok da üşüdüm, kürkümü geri verseniz.. Tavşanım ben, keşke dostum olsan sen.." (Tawşi)

25 Ocak 2014 Cumartesi

TACO


 
              Taco, eski adıyla Tekir'in hikayesini anlatacağım sizlere.. Tekir'in annesi bahçede yaşıyordu, vahşi bir kediydi, sadece Tuxedo (Smokin) kedim Junior Hacı ile anlaşabiliyordu çünkü çocukluk arkadaşıydı. Annem sabah akşam mamalarla, etlerle beslerdi aç kalmasın diye. Bahçedeki bodruma sığınırdı yağmurlu günlerde. İki tane kendi gibi tekir yavrusu olmuştu bodrumda. Bodrumun penceresinden hergün bakarlardı bize, karınları acıkınca o pencereye çıkıp bağırırlardı. Birgün anne kediyi bahçede sokak köpekleri tarafından boğulmuş olarak bulduk, çok üzüldük. Özellikle de annem çok üzüldü. Yavrulara daha özen göstererek bakmaya başladı. Annesiz kalmışlardı ama vahşilerdi de, tutup eve alamıyorduk. Derken biraz büyüdüler 3 aylık oldular, daha önce anlattığım diğer sokağa terkedilen ve 12 köpek tarafından o yağmurlu gecede parçalanan anne kedi hikayesini anımsarsanız, o gece anne diğer anne kediyi kurtaramadım ama küçük bir ağacın tepesinde alttaki köpeklerin düşmesini beklediği için bağıran Tekir'i sağanak yağmurda saat 05.00'te GS terliklerimle çıktığım ağaçta kurtardım, Tekir artık hiç vahşi değildi, onu kurtardığım için resmen bana teşekkür ediyordu, o geceden beri evcil bir ev kedisine dönüşmüştü. Kardeşi korkudan saklanmıştı, kardeşine ne yaptıysam evcilleştiremedim, 50 cm yanıma geliyor ama asla kendine dokundurtmuyordu. Tekir'in de ev bulması için çok çaba harcadım, ilanlar verdim ama kimse istemedi, ne de olsa kısa tüylü tipik bir sokak kedisiydi. Kim ne yapsın ki.. Ama yaşadıkları yaşına göre çok korkunçtu. Ona sonradan Taco ismini verdim. Şimdi ise size Taco'yu anlatacağım;
              Taco bir kedi değil de sanki bir tavşan, papağan, maymun, insan karışımı bir canlı.. Sırf biftek ve somon yiyen İran kedimizi gurme olarak görürdüm ama Taco daha gerçek bir gurme çıktı. Taco'nun favori yiyecekleri; haşlanmış karnıbahar, haşlanmış tavuk, boza, tavukgöğsü, tuzlu fıstık, kaju, süt, yoğurt, patates kızartması, patlamış mısır.. Aburcuburlar tabi ki hayvanlar için zararlıdır ama çok az vermeye çalışıyorum yoksa gerçekten çalıyor. Bir etin (salam, sosis, sucuk, köfte, kedi maması) içinde domuz eti olup olmadığını anlamanın en güzel yolu önce Taco'ya bir numune vermektir. İçinde varsa asla yemiyor. Aynı şekilde iyi olmayan hiçbir kaşar ve cheddar peynirini yemez. Kendisini evin çeşnicibaşı yaptık :)  Asla çok yemez, herşeyden tadımlık yer. Sürekli beraber oyun oynuyoruz, en sevdiği iki şey sırtınıza atlaması, kolunuzu bir K-9 gibi tutması.. Ama o kadar zarif bir kedi ki şimdiye kadar bir kere bile tırmalamadı, hem de o kadar boğuşmamıza rağmen, tırnaklarını hep içeri çeker. Çok ama çok zeki. Küçük karton kutusuna polar battaniye koydum, dur deyince asla içinden çıkmıyor. Temel itaat da neymiş, kedi doğuştan zeka küpü. 24 saat oyun oynamayı seviyor. Ama siz uyurken de asla ses çıkarmaz, kutusundan çıkmaz, sırf sizi uyandırmamak için.. Çok anlayışlı ve düşünceli. Ayrıca kedi kumu masrafı da yok, gazeteye yapıyor ve hemen değiştiriyorum. En komiği de asla miyavlamıyor, sanırım ses tellerinde bir sorun var, arada Kik mik bişey diyor sessizce ama biz çok iyi anlaşıyoruz. Kısacası onu sahiplenmeyenler çok şey kaçırdı. Çünkü o en cins kedilerden daha zeki ve tam bir dost.. Yakında yeni fotoğraflarını buraya ekleyeceğim. 

2 yorum:

  1. kediler gerçektende çok zeki hayvanlar boşuna firavun hayvanı denmemiş yüksek karakterliler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, özellikle özgürlüklerinden ödün vermemelerine bayılıyorum.

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.