"Ağrım olsa bağıramam, aslan görsem kaçamam, kuyruğu ne de tatlı dersiniz ama avcı vurunca afiyetle yersiniz, çok da üşüdüm, kürkümü geri verseniz.. Tavşanım ben, keşke dostum olsan sen.." (Tawşi)

15 Haziran 2012 Cuma

SICAK HAVALAR, ISI ÇARPMASI, ŞOK ve TAVŞANLARIN KORUNMASI

        


         Yaz aylarının bunaltıcı sıcağının gelmesiyle özellikle evlerimizdeki popuduklar biraz bunalabilir. Çünkü onlar için uygun en üst hava sıcaklığı 25 derecedir ve ısı bunu geçerse zor anlar yaşayabilirler. Tavşanların vücut ısısı ortalama 38,5-40 derecedir ve bizden bayağı farklıdırlar. Onlar yüksek sıcaklıklara dayanamazlar. Solunumları hemen etkilenir ve tavşanınız bayılabilir. Böyle bir ısı çarpmasında tavşanınızı asla buzlu veya soğuk suya sokmayın. Islak bir havlu ile sarıp acilen veterinere götürün. Isı çarpması yaşayan tavşanların gözleri cam gibidir, nabzı çok zayıf atar  ve tavşan şoktadır. Mutlaka onları güneşten korumalı, evde vantilatör ve klima kullanmalısınız. Kullanırken de asla tavşanla direkt temas etmemelidir. Örneğin; vamtilatörü açtığım an Tawşi hemen gidip karşısına kuruluyor ve saçlarını uçuşturuyor pöfür pöfür ama ben hemen vantilatörün yerini değiştiriyorum yoksa onu çarpar ve veterinerlik oluruz ki bu en son isteyeceğim şeydir, malum veterinerler tavşan bilgisiyle bir dolular bir dolular..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.