"Ağrım olsa bağıramam, aslan görsem kaçamam, kuyruğu ne de tatlı dersiniz ama avcı vurunca afiyetle yersiniz, çok da üşüdüm, kürkümü geri verseniz.. Tavşanım ben, keşke dostum olsan sen.." (Tawşi)

15 Mart 2012 Perşembe

TAVŞAN SAĞLIĞI

İLK KONTROLLER                

         Sizin de tavşiniz benim gibi yolda bulunduysa o zaman kuduz ve parazit iğnesi yapılmasında fayda var, çünkü dostumu kıtladım ve yanlışlıkla uzun tırnaklarımla biraz kanattım, hemen kendine Baticon sürdü ama ara sıra sudan korkuyor muyum diye bakıyor kendine, ormanda da fareler olduğundan kuduz tehlikesini düşündü ama torbada bulunduğumdan öyle bir risk yok.. Hatta dostum uyurken ağzını diş macunu ile köpürtüp tavşi şakası yapayım diyorum ama o sanırım başka bir hayvanın şakasıydı.. :D


                            

                            

                           


                Dostum çok dikkatlice benim tırnaklarımı kısalttı, bayağı manikürüm pedikürüm gelmiş yani.. Ama bunu veterinere yaptırtsanız daha iyi olur çünkü onun kadar dikkatli kesemeyebilirsiniz sonra da kanama olabilir..
          Tavşanınızın yattığı, uyuduğu yeri, tuvalet kabını mutlaka hergün temizleyin, suluğunu da haftada 1-2 kez yıkamayı ihmal etmeyin, tavşanlar hijyene çok önem verirler ve kirli ortamlar onların çok çabuk hastalanmasına sebep olur..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.